onnodige verplaatsingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
denk aan het huidig beleid betreffende onnodige verplaatsingen ..een boete kost je al gauw 250€ ..
 
Dat is juist het probleem : niets kan nog gecontroleerd worden en niets is onnodig... de uitvluchten zijn zo talrijk dat dit een maat voor niks is ... Nog maar eens ! Enkele honderden of duizenden doden verder zal men dan nog eens moeten verstrengen door 'niet-essentieel' sluitend te definiëren en niet als de krabbemand die het nu is geworden ...
 
dan is het huidig beleid een ramp aangezien er hier in de straat iemand een boete opgelegd werd omdat ze zogezegd te ver van huis was en geen mondmasker droeg ..ze was aan het sporten en was 25 km van huis .. stond op punt rechts om keer te maken toen een stadswacht haar staande hield ..
*nu ik ken haar dus niet en heb dit ook maar van horen zeggen !
**het mondmasker had ze aan haar arm hangen aangezien ze toch maar alleen was ..
 
Hier in Izegem is het ook een gekkenhuis op boete gebied.
Iemand die ik ken stond geparkeerd op de markt, had zijn mondmasker onder zijn kin en was naar de parkeer automaat aan het gaan om een ticketje te kopen. Omdat zijn mondmasker onder zijn kin was en niet voor zijn gezicht, ook meteen een boete van 250€. Inplaats van eens te zeggen tegen die meneer, meneer, u mondmasker voor u gezicht al dan niet met alstublieft. Dan ging hij dat meteen gedaan hebben. Hij ging al onder zijne kin. Was een kleine moeite voor hem om dat voor zijn gezicht te doen he, maar nee. Meteen een dikke boete aan zijne frak.
 
De regels bij jullie zijn waarschijnlijk iets anders dan bij ons.
Hier worden veel feesten gehouden. Wat ik uiteraard af keur.
Maar aan de andere kant kan ik dingen ook wel weer begrijpen als jeugd zegt wij snappen het niet meer.
Overdag mogen ze met 30 man op school in de klas zitten en 's avonds mogen ze maar met maximaal 3 bij elkaar.
Een ander voorbeeld, een gezin met 6 kinderen mag niet op visite bij oma, maar oma mag wel op visite bij hetzelfde gezin met 6 kinderen.

Ook ik zie de logica niet. Het beste lijkt mij om alles 3 tot 4 weken helemaal volledig plat te gooien op de hoogst nodig faciliteiten na en daarna voorzichtig kijken wat de stand van zaken is en weer uit de total lockdown te kruipen.
 
hier hadden ze in september gewoon nooit een versoepeling mogen hebben toegelaten dan was het hier nooit zover gekomen ..
nu heb ik eerder het vermoeden dat we zelfs volgend jaar nog met deze wellis/nietes te maken hebben ..
 
de politieker moesten toch hun moment hebben van zie wij laten dit toe en dat er doden door vallen is een bijzaak.
boetes zijn belangrijker en bashes op Antwerpen dat zij in Brussel verder zaten was van geen tel.
 
Inplaats van eens te zeggen tegen die meneer, meneer, u mondmasker voor u gezicht al dan niet met alstublieft. Dan ging hij dat meteen gedaan hebben. Hij ging al onder zijne kin. Was een kleine moeite voor hem om dat voor zijn gezicht te doen he, maar nee. Meteen een dikke boete aan zijne frak.
Dat verwittigen hebben ze inderdaad al té lang gedaan. Je meneer op de markt kan moeilijk beweren dat hij het nu nog niet wist dat het moest hé ... Blijkbaar heeft die zo'n boete nodig om de regels te leren navolgen.
 
Dat verwittigen hebben ze inderdaad al té lang gedaan. Je meneer op de markt kan moeilijk beweren dat hij het nu nog niet wist dat het moest hé ... Blijkbaar heeft die zo'n boete nodig om de regels te leren navolgen.
Ik beweer ook niet dat hij het niet wist he. Hij had hem gewoon nog niet voor zijn gezicht. Het was ook niet dat de markt van Izegem vol liep met volk. Hij liep daar eigenlijk zo goed als alleen. Er zouden wat meer nuances mogen inzitten vind ik. Als de markt inderdaad bomvol volk liep was ik meteen akkoord gegaan, maar er liep bijna geen volk. Er waren op heel de markt slechts 3 personen, die meneer die ik ken, de flik en nog iemand. een beetje genuanceerder kon wel vind ik. Hij heeft noch zichzelf, nog iemand anders in gevaar gebracht. Er was totaal geen onwil in het spel he. Hij had hem gewoon nog niet voor zijne mond. Was volgens mij ook maar een kwestie van een paar seconden of minuten, van oeie, heb hem nog niet voor mijne mond, hem kennende.
 
Klopt - onlogisch en de controle idd. de nek omgewrongen - niet verboden, géén boete en géén controle mogelijk.
Iedereen had dat wél verwacht maar het is dus niet meteen zo...

Die maatregel hebben we dus nog tegoed voor binnen een week of 2 ... :mad:
 
dan is het huidig beleid een ramp aangezien er hier in de straat iemand een boete opgelegd werd omdat ze zogezegd te ver van huis was en geen mondmasker droeg ..ze was aan het sporten en was 25 km van huis .. stond op punt rechts om keer te maken toen een stadswacht haar staande hield ..
*nu ik ken haar dus niet en heb dit ook maar van horen zeggen !
**het mondmasker had ze aan haar arm hangen aangezien ze toch maar alleen was ..

Dat van "horen zeggen" zegt genoeg en is gewoon onzin.
Er zijn geen verplaatsingen verboden.
Er is geen max afstand van uw woning.
Van dat mondmasker kan misschien kloppen want het kan op een drukke plaats geweest zijn, stadswachten gaan niet controleren op plaatsen waar bijna niemand komt.
 
De mensen die ik zie met mondmasker onder de kin, zijn mensen die hardleers zijn. Ze weten het wel, maar spelen de onschuldige. Ze lokken uit.
Volgens mij, boete verdiend.
 
Van dat mondmasker kan misschien kloppen want het kan op een drukke plaats geweest zijn, stadswachten gaan niet controleren op plaatsen waar bijna niemand komt.
ze liep volgens dat ik weet langs het kanaal en ter hoogte van in Hasselt kanaalkom wilde ze rechts omkeer maken maar daar werd ze staande gehouden ..zou best kunnen dat de boete enkel was omdat ze het mondmasker niet droeg ..volgens de gebuur liep ze alleen en was er binnen een straal van 10m niemand in de buurt ..
 
Snap ik toch wel hoor ... de kanaalkom in Hasselt is best een bruisend deel van de binnenstad geworden. En het is niet de bedoeling dat mondmaskers constant op en af gaan als er toevallig wel of niet iemand in de buurt is. Want dan weet je het zo : het wordt vergeten. Spijtig voor haar, maar hoe meer 'nuance', hoe meer ruimte voor uitvluchten, toevalligheden etc... de tijd is rijp voor clear cut, heldere en rechttoe-rechtaan handhaving. Daar kan men vanaf nu beter rekening mee houden ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan