onvoorzichtige handeling met grootte gevolgen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
door een onvoorzichtige handeling heb ik mijn usb stick van 16Gb geformateerd
waarop belangrijke bestanden op stonden ..
ik heb al met verschillende recovery tools getracht deze terug te halen ...dit is heellaas niet gelukt...kreeg telkens de melding bootsektor niet bereikbaar met gevolg dat het lees proces verbroken werd..
ik heb zelfs een betaalde recovery tool gebruikt , deze heet O&O DiskRecovery ook dit hielp dus niet..

met het aanmaken van een bootable xp sp3cd usb stick voor een ts hier op dit forum had ik een stick van 4Gb genomen , maar effe afgeleid en koos toch wel de verkeerde , nu deze was maar pas bezig met formateren en ik kreeg het in de gaten , daarop direct geanuleerd en stop gezet , mocht niet baten ..!
 
Laatst bewerkt:
de usb stick word weer gegeven via schijfbeheer maar wanneer ik het tooltje neem dat je aanprees word de usb stick niet weer gegeven ...raar !
 
de usb stick word weer gegeven via schijfbeheer maar wanneer ik het tooltje neem dat je aanprees word de usb stick niet weer gegeven ...raar !

Komt misschien omdat de format harverwege is afgebroken, er staat nu waarschijnlijk geen bestandssysteem op en dit zal Undelete 360 niet snappen.

Had je Getdataback ook al geprobeerd, dit is op zich ook een krachtig programma, al weet ik niet wat het kan met een halverwege afgebroken format.
 
ik heb al de aangeboden recovery tools van pctuts gebruikt... niets hielp hier !
 
Het is misschien ***lig om te zeggen, maar je had beter de format niet af moeten breken, dan had er in iedergeval een leesbaar bestandssysteem geweest.
Onleesbaar is hij nu toch, vreemd genoeg moet ik nu zeggen dat je denk ik beter een nieuwe format moet doen om daarna met de recovery tools proberen data terug te halen.
Zolang er nog niets is overschreven, is er nog steeds een redelijke kans van slagen.
 
awel dit was ik ook al aan het denken geweest ..want eerlijk gezegt ben ik al de ganse dag met recovery tools bezig geweest ...sebiet alles opruimen want buraeublad sta er vol mee
dit is de laatste optie ...eerst nu een ganse format doen en daarna recoveren , mocht het niet helpen ...tja mijn eigen stomme fout , en in het vervolg beter uitkijken
 
toch wel normaal gebruik ik de kleine stick van 4 gb ervoor en hier in heb ik me vergist nu , en klikte de verkeerde aan ...
de stick van 4gb gebruik ik om vanalles te testen en om programma's op te zetten die dan weer de redding brengt voor anderen ..dus deze word regelmatig leeg gemaakt bij weize van spreken

nu zijn er 386 file's terug gevonden , maar niet te openen ...deze terug gevonden file's ben ik opnieuw nu aan't scannen met mijn eerder vermelde O&O DiskRecovery...
mocht dat géén soelaas brengen gebruik ik een andere volwaardige tool dit is GetDataBack... vingers gekruist !!
 
Laatst bewerkt:
weet ik : en in het vervolg maak ik ook een backup aan van de stick..heb ondertussen ook de volwaardige PenDriveRecovery vast gekregen
 
weet ik : en in het vervolg maak ik ook een backup aan van de stick..heb ondertussen ook de volwaardige PenDriveRecovery vast gekregen

Ik zal wel paranoia zijn, maar mijn echte belangrijke data staat op een PC zelf en op een Server gebackuped en tevens op één van mijn NAS Servers gebackuped en daarnaast ook nog een Online Backup voor als mijn huis ooit af fikt.
 
Toch zou ik Undelete 360 ook nog even proberen. Ondanks dat dit gratis is, heeft dit voor mij z'n diensten bewezen, het doet niet onder voor de betaalde proggies.
 
ik probeer die dan wel weer , het is géén kwestie van paranoia zijn , maar een kwestie van voorzorgen nemen ..(tuurlijk moet je het ook fin. aankunnen ....
 
ik ga dit topic sluiten ; niets maar ook niets heeft geholpen ,,,besluit oogjes open houden in het vervolg en nu trachten mijn data base terug aan te leggen !!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan