Op het netwerk met kaptop via wifi SD-ikaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Is het mogelijk om met een laptop via een Wifi-SD kaart netwerkverbinding te maken?
En is dit aan te raden?

Ik heb recent voor de kids den Aldi-laptop in huis gehaald.
't Ziet er niet slecht uit, maar der zit een nadeeltje aan:

3 Voor de volledige ondersteuning is een IEEE 802.11 n-Draft Router noodzakelijk (niet in levering inbegrepen) (300 Mbit/sec. is een brutowaarde; op gebruiksniveau wordt tot 75 Mbit/sec. bereikt). Informatie over het gebruik van de geïntegreerde WLAN-oplossing vindt u in de gebruikshandleiding.
Dus ikke naar de pc-boer en een externe dongle gaan halen.

Werkt prima, maar der is één nadeel aan, dat ding steekt uit die pc...

- Hierdoor is het gevoelig tegen stoten, zie ook dit filmpje.
- Eens de dongle ingeplugd zijn de andere twee usb-poorten niet meer te gebruiken :rant:

Dan maar een verlengkabeltje tussen de dongle en de laptop, handig is anders!

Oké probleem duidelijk, nu de vraag.

In de handel zijn er Wifi-SD-kaartjes te verkrijgen waarmee je een netwerkverbinding tot stand kan brengen.

HEBBEN.MAANDAG.jpg


Ik heb gevonden dat deze geschikt zijn voor fototoestellen (of hier) en PDA's.
Werken deze dingen ook met mijn laptop?
Of zijn er betere oplossingen.

Ook zouden we het ook eens over de voor en nadelen kunnen hebben...

'k Heb al zelf gevonden:

Pro: - Er steekt niets meer in de weg of uit uw laptop (voor netwerkverbinding te maken).
-Het kaartje kan blijven zitten (indien je geen ander gebruik hebt voor je SD-kaartlezer)

Contra: -Voorlopig nog "trage" verbindingen (tussen de 10 en 54 mbps)

(54mbps lijkt mij toch al snel genoeg om vlot te kunnen werken)


Wat is jullie advies? (gt)
 
Laatst bewerkt:
Er zit een wifi-kaart in, dus je moet geen kaartje kopen.
Citaat:
3 Voor de volledige ondersteuning is een IEEE 802.11 n-Draft Router noodzakelijk (niet in levering inbegrepen) (300 Mbit/sec. is een brutowaarde; op gebruiksniveau wordt tot 75 Mbit/sec. bereikt). Informatie over het gebruik van de geïntegreerde WLAN-oplossing vindt u inebruik t de gebruikshandleiding.
Wat ze hier zeggen is dat je, om optimaal gebruik te maken van je laptop, een draft n-router moet kopen. Er zit dus een draft-n netwerkkaartje in.
Wellicht is er ergens een knopje om die aan en uit te zetten.
 
Er zit een wifi-kaart in, dus je moet geen kaartje kopen.
Wat ze hier zeggen is dat je, om optimaal gebruik te maken van je laptop, een draft n-router moet kopen. Er zit dus een draft-n netwerkkaartje in.
Wellicht is er ergens een knopje om die aan en uit te zetten.

??? Heb het opgezocht... En je hebt gelijk!!!
Ik heb uit verschillende hoeken verkeerde informatie gekregen...
Inderdaad 't zit erin, geen knopje, geen kaart inbrengen, usb toestanden of dergelijke.

Gewoon een toetsencombinatie indrukken om het draadloze of Bluetooth te starten (lachen)

THX kokki

Groetjes Krikkie

De vraag over het kaartje blijft, gewoon uit interesse... Is het aan te raden voor gebruik met laptop ed.?http://www.pctuts.be/491-kokki/
 
Geen idee, ik heb over die kaartjes gehoord, maar ik denk dat die eerder gebruikt worden om wifi te hebben op een pda.
Ik zou ze niet voor een laptop gebruiken. Voor een laptop zonder wifi zou ik eerder ofwel een wifi-kaartje kopen ofwel een een pcmcia kaartje als je dat slot hebt.
 
Ja Rudy,

Zoals hier boven vermeld is het draadloze opgelost.
wat het SD-kaartje betreft zou dat werken, de snelheid is goed en signaalsterkte is waarschijnlijk iets minder als dat van een gewone Wifi, maar ruim voldoende.
Een maat van me heeft er in een hotel met zijn PDA op het netwerk geweest van het hotel, hij lag aan 't zwembad en de draadloze router van het hotel was toch een eindje weg, geen problemen gehad.
THX, iedereen!

Deze mag dus dicht Rudy!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan