Opgelet voor phising mails ....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
sinds een paar dagen krijg ik hier een paar verdachte mails binnen zogezegd verstuurd door bnpparibas het vroegere fortis ...na contact opgenomen te hebben met mijn bankinstelling werd me effectief bevestigd wat ik al vermoede dat deze mails niet afkomstig zijn van bnpparibas ..
ik herhaal hier nog eens ..deze mails worden zeker niet door bnpparibas verstuurd en men doet er goed aan om zeker NIET op de bijgesloten link te klikken ...
men deelde me vandaag mee dat men deze phising mail gerust door mag sturen naar bnpparibas zelf zodat zij de herkomst kunnen vast stellen ..

hier zijn 2 voorbeelden van zulke phising mail's >wat mij opviel is dat deze foutloos en in perfect Nederlands geschreven zijn doch beiden werden ondertekend met bijna dezelfde naam..

[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"https:\/\/www.imgdumper.nl\/uploads9\/5a7cb22734c8b\/5a7cb22720dee-Ashampoo_Snap_2018.02.08_21h08m14s_002_.png"}[/IMG2]

[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"https:\/\/www.imgdumper.nl\/uploads9\/5a7cb248d0dac\/5a7cb248c96a6-Ashampoo_Snap_2018.02.08_21h15m44s_003_.png"}[/IMG2]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook zo mail gekregen maar van ing


NCMC1427

<tbody>
</tbody>
Geachte Ivan ,

Met ingang van deze week gaan we van start met de introductie van de nieuwe NFC-bankkaart. De nieuwe NFC-bankkaart is de opvolger van de huidige bankkaart die u momenteel bezit. Wij bieden onze klanten een veiligere virtuele omgeving aan om bankzaken te doen met maximaal gebruiksgemak.

<tbody>
</tbody>
Direct aanvragen

<tbody>
</tbody>
Uw huidige bankkaart zal per 7 februari 2018 gedeactiveerd worden. U kunt dan geen gebruik meer maken van uw huidige bankkaart. de nieuwe NFC-bankkaart is geheel gratis, na 9 februari zullen wij 39,95 in rekening brengen.

<tbody>
</tbody>
[FONT=Times New Roman, Times, serif]Klik hier om uw NFC-bankkaart aan te vragen[/FONT]


Bezorging

<tbody>
</tbody>
Nadat uw aanvraag verzonden is en door een medewerker goedgekeurd is. Krijgt u de nieuwe bankkaart per post toegestuurd op uw domicilieadres en krijgt u per sms een bevestiging dat uw nieuwe bankkaart onderweg is. U zult de NFC-bankkaart binnen 4 dagen ontvangen.

<tbody>
</tbody>

<tbody>
</tbody>
Met vriendelijke groeten,
Colette Dierick
Head of Retail Banking

<tbody>
</tbody>
Rik Vandenberghe
CEO ING België

<tbody>
</tbody>

<tbody>
</tbody>

<tbody>
</tbody>
 
goed idee om na te kijken is de verzender van dit soort pfishing mails. als het verzendadres niet logisch is, dan reageer je best niet, tenzij je graag backdoors via trojan wilt installeren, want het vissen achter je gegevens is niet het enige wat ze doen hoor!
 
Antwanneke;n229557 zei:
gaan we hier nog verder over babbelen? ander kan dit mss ineens op slot...
Ik zou het niet sluiten, want op een verwaaide dag komt er een lid met een rare mail af en kan die dan hier terecht dacht ik zo. Maar ik kan ook evengoed mis zijn he. Die brave mens kan dan ook evengoed een nieuwe topic starten he.
 
cve;n229561 zei:
Ik zou het niet sluiten, want op een verwaaide dag komt er een lid met een rare mail af en kan die dan hier terecht dacht ik zo. Maar ik kan ook evengoed mis zijn he. Die brave mens kan dan ook evengoed een nieuwe topic starten he.

daarom, omdat ik ondanks enige anciëniteit een newbie terug ben vraag ik het aan jullie allemaal:bravo:

indien de meerderheid jou mening volgt is dat prima en volg ik natuurlijk. ik herinner me enkel dat we vroeger postjes moesten sluiten omdat die dan naar andere server ( 'archief') gingen zodat de actieve primaire server minder belast wordt.

@ Ivan: doe ik er dan helemaal fout aan van te vragen om te sluiten? want dan kan je die optie ook ineens uit de interface van de site halen.;)
 
in mijn 'antieke' opvoeding hier zou ik dus het topic al gesloten hebben voor de reden dat ik aangaf van serverbelasting. maar ik maak liever niet te veel fouten qua mentaliteit in het team en de nieuwe onuitgesproken regels.
 
Skippy;n229596 zei:

sorry Ivan maar ik ben het hier niet helemaal mee eens. sommige onderwerpen hebben een duidelijk antwoord en kunnen afgesloten worden voor alle duidelijkheid. zeker bij ons in teamforum. zoals Qtex aanhaalde kan je wachten tot er iemand nog eens ooit zou reageren op de topic, maar dan heb ik liever dat ze een nieuwe starten, kwestie van overzicht op het forum, en qua indexering op zoekmotoren maakt dat toch geen verschil.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan