[opgelost]statisch versus dynamisch ip-adres

Status
Niet open voor verdere reacties.
hi . zit met een vervelend probleem waar ik niet echt uit kom. Mijn router is een level one wbr6000. Ik kom via de telenetmodem naar de een D-Link 10/100 FAst Ethernet Switch. Vandaar ga ik naar de WAN van de WBR6000. Een tweede kabel gaat naar een Linksys Router Wireless.( zie verder )
Nu: Ik heb 2 PC's aan de WBR6000 vast hangen , 2 laptops WIFI en 1 desktop WIFI .Deze laatste is een ALARM pc waaraan 4 camera's hangen. al deze pc's hebben in mijn router een ip ( 192.168.0.2 , 192.168.0.3 , 192.168.0.4 enz .. ) . Ik kan in mijn netwerk ( onder WBR 6000 ) vanaf elke pc alarm beelden bekijken en opvragen . Maar het probleem is dat mijn eigen IP steeds veranderd ( eerst was het 81.83.134.57 ) , daarna 81.83.132.219 en nu weer 78.20.228.137.
Met de linksys router kan ik buiten mijn wbr netwerk via internet ook beelden opvragen maar NIET als mijn IP steeds veranderd. Dan moet ik ingrijpen maar vanuit Spanje gaat dat niet . Ik heb ook een DYNDNS account maar deze ip veranderd ook. Wat gaat er mis ??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
danny, je beschikt eenvoudigweg niet over een statisch ip.

ik weet niet precies waarom je exact een statisch ip wilt, want veel ken ik niet van alarmen en camera's. maar we gaan ervan uit dat dat nodig is.

wat is een ip? dat weet je wel, het bepaalt elk toestel of locatie op het internet. toen de uitvinders van internet het concept bedachten hadden ze een vrij grote marge genomen, namelijk 4x4 cijfers (128 bit in de versie IPv6), die zelf gepuurd worden uit hun binaire tegenhanger, en dachten dat ze ruimschoots zouden toekomen voor de wereldbevolking.

helaas is de evolutie zodanig gebleken dat dat andere koek werd. we komen dus niet toe met onze ip's. vandaar dat vele isp's kiezen voor een dynamisch ip adres. naargelang de provider wordt je ip vernieuwd per inet-sessie, of een andere parameter. kwestie van je ipadres terug in de grote pot te kunnen gooien om dat weer uit te delen aan een andere gebruiker.

sommigen van ons (zoals ik bvb) hebben nog een statisch ip dat gratis is. maar tegenwoordig moet je daar voor neertellen. de enige reden die ik tot hiertoe kende om een statisch ip te hebben is langdurige VOIP of VPN of zelfs SSL voor (meestal) pro doeleinden. maar allicht gaat dat voor een alarmsysteem ook op.


bel je provider op en vraag een statisch ipadres. lees ook deze link van wikipedia na voor technische info rond internet protocol v4 en v6

300px-Ipv4_address.svg.png
 
Laatst bewerkt:
Je krijg van jouw provider een Dynamisch IP adres toegewezen en dit is bapakami schijft gemakkelijk op te lossen door dyndns update.

Het is een heel verhaal om dit allemaal uit te legggen, terwijl ik zo'n complete beschrijving kant en klaar in een tijdschrift heb staan.
Ik heb alles gescant voor je.

afb1
attachment.php


afb2
attachment.php


afb3
attachment.php
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan