Excel ophalen 'vorige cel' in VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Zeer concreet : ik sta in een Excel sheet op een ingevulde cel ... ik wijzig de inhoud en druk Enter of verlaat de cel met pijltjes. Dus : de selectie wijzigt, maar ik weet niet van waar naar waar ...
Hoe kan ik met VBA de positie van mijn vorige cel en de inhoud voor én na de wijziging te weten komen ?
 
Niet echt, ik wil de coordinaten van de vorige cel én de waarde voor de wijziging in een variabele kunnen opslaan om te gebruiken in een sub, getriggered door onChange op een sheet, om daarna te gebruiken in een replace in een range ...

Niet voor een undo bij vergissing of zo, dat is het niet ...
 
Dat lijkt mij een lastige of zelfs niet mogelijk.
Je wilt dus de laatste handelingen in een sheet hebben met tevens de gebruikte cellen.
Dan zal er permanent een script mee moeten lopen dat alles registreert en weg schrijft naar bepaalde cellen.
 
Blijkbaar ziet dat er in, in Excel ... want er bestaat zoiets als de property 'Previous' by sheets en bij cellen ... maar ik krijg het voorlopig niet werkende .. Blijven proberen dan maar ...
 
Je vindt overal op Internet dat je application.undo niet mag gebruiken want dat je code dan in een eindeloze loop zal gaan met boodschappen, OK klikken, terug de boodschap etc...
De clou is dat je er een EnableEvents = false/true rond zet ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan