Opschonen van stuurprogramma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Computerdrivers zijn belangrijk, omdat ze ervoor zorgen dat alle hardware die u op uw computer aansluit, correct werkt. Hoewel het belangrijk is om belangrijke stuurprogramma's zoals je chipset en grafische stuurprogramma's up-to-date te houden, moet je meestal de regel "als het niet kapot is, het niet repareren" bij hen volgen.


Omdat het bijwerken van stuurprogramma's vervelend kan zijn dan bij normale software, kunt u in de verleiding komen om een hulpprogramma voor het bijwerken van stuurprogramma's te installeren. Helaas zijn dit meestal meer problemen dan ze waard zijn. Hulpprogramma's voor het bijwerken van stuurprogramma's zijn berucht omdat ze een heleboel advertenties bundelen, de verkeerde stuurprogramma's installeren of stuurprogramma's uit onwettige bronnen halen.


Zelfs legitieme hulpprogramma's voor stuurprogramma's kunnen problemen veroorzaken. Er zijn online meldingen dat AMD's Cleanup Utility USB-stuurprogramma's voor muizen en toetsenborden verwijdert, waardoor zwarte schermen of andere frustrerende problemen ontstaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mik
Dank je wel Ivan voor je info.
Heb die fouten ook gemaakt in het verleden resultaat je krijgt een zooitje troep mee en problemen.
Ik wacht meestal op de updates van Windows 10 dan weet je zeker dat het goed is.
Of ik ga naar de fabrikant van waar ik dat nodig heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan