Status
Niet open voor verdere reacties.
K

kurt.v

Gast
Bij het opstarten van me pc krijg ik 3x win xp keuze te zien en met dan eerste aanklikken anders moet ik 30sec wachten voor mijn pc opstart.
Hoe kan ik dat probleem oplossen ?

Dank bij voorbaat
 
Download easybcd en installeer.
Als het programma is opgestart kies je de 3e knop "add/remove entries.
De 1e laat je staan als die werkt, dat is de meest recente.
De andere 2 gewoon deleten.
Als je herstart is alles weer normaal.
 
@ nijltjetweety

easybcd Werkt niet voor xp denk dat deze is voor vista.


@ Laurek

normaal opstarten: alle apparaatstuurprogramma's en service in hte geheugen laden
 
ik heb nu vista en kan het momenteel niet nakijken op XP maar je kunt het ook nog op een andere manier instellen dat hij automatisch de eerste neemt. Ik weet niet zeker maar het zou kunnen dat dit ergens bij systeem stond.
 
Als ik xp installeer naast vista dan gebruik ik easybcd op xp om zo de vista bootloader te herstellen
Na xp te installeren is het enige wat je nog hebt xp.
Je kan ook naar configuratiescherm gaan en dubbelklik systeem.
Ga naar de tab geavanceerd en kies het 3e 'opstart en herstelinstellingen.
Klik op instellingen en vervolgens bewerk, dan krijg je een kladblok, op mijn pc heb ik nu een dubbele vermelding, dat ziet er zo uit

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS.0
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS.0="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /usepmtimer
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /usepmtimer


Onder operatingsystems mag je de laatste regel(s) wissen, sla vervolgens de text op.
Er mag enkel multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS.0="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /usepmtimer blijven staan.
Nu zal de opstart normaal verlopen.
Ik ga nu heropstarten met mijn eigen systeem.


2e optie als je dit te gevaarlijk vind;

naar configuratiescherm gaan en dubbelklik systeem.
Ga naar de tab geavanceerd en kies het 3e 'opstart en herstelinstellingen.
Ontvink gewoon de lijst met besturingssystemen.
Herstart je pc, je zal zien dat er onmiddelijk word gestart zoals eerst.
 
De 1e methode werkt dus perfect, heb net heropgestart.
De 2e werkt ook, heb die vroeger nog gebruikt.
Als je de setup van xp uitvoert in dezelfde directory als waar xp reeds staat komt er steeds een regel bij in de text, werkt xp niet goed meer post dan eerst eens je probleem, wil je xp over de huidige installatie heengooien, start dan xp op en start de setup van xp vanuit windows, dan blijven deze probleempjes achterwege.
Kies dan gewoon upgrade ipv nieuwe installatie.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan