Opstarten Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geachte heer, mevrouw,

Windows 10 start niet meer op en blijft hangen na het windows logo. Ook na meer dan driemaal de uit- en aanknop gebruikt te hebben start hij niet op in de veilige modus. Ik heb helaas geen opstart USB of CD.
Wat zijn er nog voor oplossingsmogelijkheden. Op een andere PC wellicht een opstart USB of CD maken?

Graag hoor ik.

Met vriendelijke groet,
Gerard Uffing
 
je geeft zelf al een oplossing aan betreffende het aanmaken van een opstart usb of cd
ik heb wel een vraagje …..zie jij een of ander ledje betreffende de harde schijf knipperen zo ja dan is er een schijfbewerking bezig ...
 
Bedankt voor je antwoord.
Er brandt geen lampje (harde schijf) tijdens het blijven hangen.
Mijn vraag was kan ik op een andere PC met Windows 10 (dan waar het probleem) een opstart USB stick maken en hoe doe ik dat?

Gerard
 
knippert dat lampje dan ook niet .. het is niet zo dat dit constant zal branden !
je kan inderdaad via een andere Windows 10 je een opstart usb aanmaken in veronderstelling dat beide systemen dan ook dezelfde bit uitvoering draaien …
hoe ga je tewerk ...open start en scrol naar de map systeem ..open deze dan en klik op het (oude) configuratiescherm..
kies in het (oude) configuratiescherm "back-up maken en terugzetten (Windows 7) **klik vervolgens in het linker menu op "een systeemherstelschijf maken " en volg de wizard op
 
Bedankt! Ik ga het proberen en ik laat je weten of het lukt. Inderdaad tijdens het hangen flikkerde het lampje van de harde schijf zo nu en dan.
Overigens deze storing is ontstaan tijdens of na de windows update van 10 april 2018. Op mijn andere laptop heeft deze update niet tot een storing geleid.
 
zou het niet kunnen zijn dat deze bezig is met het configureren van een update immers kwam de Cumulatieve update KB4103721 eerder deze week aankloppen en deze brengt de build 17134.1 naar de build 17134.48
*ook hier ondervond ik op sommige systemen dat deze lang bleef hangen op een zwart scherm om dan in eens een beeldscherm met 75% aan te geven .
 
Laatst bewerkt:
Overigens 10 april moet 10 mei zijn. De grote update van windows "Spring Creators" was goed verlopen en de laatste op 10 mei KB 4103721 ging goed op mijn werkende laptop en duurde overigens niet lang. Ik heb de andere laptop zeker een half uur laten draaien zonder resultaat. Ik zal dus nu met de herstel USB gaan proberen
 
Beste Qtex

Via een herstel USB stick kwam ik in de herstelomgeving. Echter geen van de mogelijkheden hielp zoals systeemherstel, fout opsporing enz. Dus mijn probleem is niet opgelost. Kan ik via de DOS prompt nog iets doen? Overigens geeft hij in het DOS venster aan "Onvoldoende geheugen om bewerking uit te voeren" wat dat ook moge betekenen

Graag hoor ik van je
Gerard
 
DOS is een operating system uit een ver verleden en heeft verder niets met de Windows NT versies te maken zoals W10.
Het CMD (Command-line Interpreter) venster is gewoon een shell.

Kijk eens of je via een Windows PE USB live stick de benodigde bestanden eraf kunt halen en erna met de laatste W10 versie een nieuwe install kun plegen.
Of via de volledige installatieversie een upgrade kunt uitvoeren.

http://windowsmatters.com/2018/05/08...on-05-08-2018/
https://rufus.akeo.ie/
 
vermeld eens merk/model van je pc want ik heb het vermoeden dat het hier eerder om een tablet gaat aangezien je de melding krijgt
"Onvoldoende geheugen om bewerking uit te voeren" ..
indien het zo zou zijn dat je een tablet gebruikt dan zal er waarschijnlijk een emmc kaartje zijn ..
en dan kan het immers zijn dat er onvoldoend geheugen aanwezig is aangezien je de Windows.old nog vermeld heb staan na de upgrade naar versie 1803...
*als mijn vermoeden juist is dan doe je er goed aan om je een Windows 10 usb stick aan te maken om zo vervolgens een verse installatie te doen …

EMMC is de afkorting van “embedded MultiMediaCard”.
Het is opslaggeheugen net zoals een harde schijf en een SSD ook opslaggeheugen zijn.
Je kan eMMC geheugen een beetje vergelijken met secure digital geheugen (SD geheugenkaarten) maar dan vast gesoldeerd op het moederbord.
Een belangrijk verschil met SD geheugenkaarten echter is dat in eMMC geheugen een geheugencontroller zit.
Hierdoor kan eMMC geheugen gebruikt worden om er van te booten en er een besturingssysteem op te installeren.
 
Nee, het is geen tablet maar een ASUS laptop; 8Gb intern geheugen en 1 Tb harde schijf met twee partities
Een verse installatie betekent wel dat ik alle geïnstalleerde programma's kwijt ben en daar zitten veel waardevolle bjj. Deze optie is wel de allerlaatste waar ik aan denk.
He moet mij van het hart dat Microsoft zeer slordig omgaat met zowel hardware (Surface, die niet of nauwelijks te repareren is) en software (deze fout is ontstaan na de laatste update. Ik ben van mening dat omdat deze fout meer voorkomt Microsoft toch zo klantvriendelijk behoort te zijn om deze te herstellen. Kan ik de update ongedaan worden. In oudere versies van windows kon je wel e.e.a. corrigeren
 
wel het toeval is dat er hier vandaag ook een Asus laptop werd binnen gebracht die welliswaar hetzelfde probleem vertoonde d.w.z. laptop opstarten en je ziet het Windows logo en het aanmeldscherm maar daarna bleef het scherm hier zwart terwijl je wel het systeem hoort draaien …
wat ik hier dan gedaan heb is de laptop geforceerd uitgezet ...d.w.z. battery verwijderd en bedraad aangesloten …>tijdens het indrukken van de opstarttoets trok ik hier vervolgens dan de adapter los en viel de laptop dus uit ...dit herhaalde ik het was niet nodig dit 3x te doen want de 3de keer dat ik de opstarttoets indrukte startte deze wel gewoon op met de melding even geduld ..het systeem werd hier vervolgens hersteld denk ik want na even geduld startte het wel degelijk op …
***mijn advies is dan aan u om dit ook eens toe te passen ….ik plaatste de batterij er pas terug in toen de eigenaar weer naar huis ging ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan