Status
Niet open voor verdere reacties.
D

druiloor

Gast
Waarde deskundigen,
Ik heb mijn Fujitsu Siemens Scaleo J, ruim een maand geleden niet uitgeschakeld maar in haast de stekker eruit getrokken (Vakantiehaast, de taxi stond voor) - hij was nog aan en wsch aan het afsluiten. NU BEN IK TERUG:
STARTLAMPJE BRANDT, SCHAKELAAR REAGEERT NIET, WEL DE AAN/UITSCHAKELAAR AAN DE ACHTERKANT, OOK DE LADE VOOR DE CD DOET NIETs , EVENMIN START DE VENTILAtOR.
Het besturingssysteem is Wi Vista. Ook het lampje van de monitor verandert van geel naar groen. Schakelaar lang ingedrukt houden resulteert in een pijnlijke duim.
Hartelijk dank voor uw adviezen
D.J. van Wijnen
 
Als er totaal niets meer reageert vrees ik dat er iets kapot is, maar het zou me verbazen dat dit aan de stroomonderbreking ligt.
Het enige dat er op zit is alles loskoppelen van de pc en proberen.
Nog niets, kast openen, cd/dvd/blueray los, schijf los van moederbord en proberen of er iets gebeurd.

Let op:
Electronica is zeer gevoelig.
voor je in je pc iets doet kan je jezelf ontladen door een metalen voorwerp eerst vast te nemen bvb de frame van je pc zelf.
Neem gelijkertijd iets vast dat geaard is, bvb een radiator van de centrale verwarming, het pinnetje van een geaard stopcontact....
Zo worden jij en de pc statisch ontladen.
 
Geachte nijltje....,

Een paar maal heb ik uw raad opgevolgd, maar mijn computer was niet te vermurwen. Voordat ik haar het raam uitsmeet, heb ik via een andere computer contact opgenomen met de fabrikant, die vrij snel reageerde en na wat heen en weer geail, niet anders kon concluderen dan:
-moederbord wsch overleden
-en of harde schijf kapot-die kan er erg slecht tegen als er stroomuitval is.
Ik zal mij telefonisch wenden tot de verkoper (Mediamart), en een schatting vragen van eventuele reparatiekosten alvorens ik afstand doe van mijn trouwe computer.
Hartelijk dank voor uw moeite

Dick van Wijnen
 
Zonder schijf moet hij nog opstarten, bvb vanaf cd/dvd of je moet op zijn minst in het bios kunnen.
Als je vergeet een schijf aan te sluiten en je installeert een besturingssysteem dan krijg je bericht dat er geen schijf iqs gevonden.
De schijf kan in kortsluiting liggen maar zonder schijf moet hij opstarten.
Gezien je mijn tips gevolgd hebt moet het het moederbord zijn.
Bij een laptop ben je snel 400 + euro kwijt voor een bordje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan