Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Heb een oude klasfoto ingescand op 600dpi en tiff-formaat.
Is dit goed genoeg om deze in goede kwaliteit te printen op A0-formaat aub?

Of had ik dit beter anders gedaan aub?
 
Hoe ga je printen op A0?
Formaat A0 = 1m²
Als je op Uw scherm het formaat bekijkt van Uw foto als die op de oppervlakte van 1m² staat zie je het direct.
Maar met welk tekenprogramma werk je en hoe kan je het formaat van de foto zien. Je moet dan natuurlijk de foto bekijken als die op het juiste formaat staat. Dus niet verder inzoomen.
 
Hoe ga je printen op A0?
Formaat A0 = 1m²
Als je op Uw scherm het formaat bekijkt van Uw foto als die op de oppervlakte van 1m² staat zie je het direct.
Maar met welk tekenprogramma werk je en hoe kan je het formaat van de foto zien. Je moet dan natuurlijk de foto bekijken als die op het juiste formaat staat. Dus niet verder inzoomen.

Ik zou het niet weten welke printer want ik druk ze niet af :vraagteken:
Ik scan ze alleen maar in.
Ik gebruik geen tekenprogramma, heb wel paint.net op mijn PC.
Heb wel iets gehoord dat ik cmyk kleuren moet gebruiken maar daar stopt het voor mij dan ook al meteen ;)
 
Hoe krijg je dat wit rondom het schild eigenlijk weg aub?
 

Bijlagen

  • Schild Arendonk.jpg
    Schild Arendonk.jpg
    10.2 KB · Weergaven: 135
Je stelt de verkeerde vraag hier. Een foto heeft bepaalde "afmetingen". Je kan dus niet zomaar een figuur "uitsnijden". Het blijft een X-Y formaat, een foto met 4 hoeken maw. Wat je hier moet vragen is volgende; "hoe verander ik de witte achtergrondkleur naar transparant?"
Het antwoord hierop is afhankelijk van de gebruikte applicatie.
 
indien je photoshop bezit ...

in een notedop : Photoshop/ Magic Wand tool / select invert/ copy...
nieuw bestand maken met transparant background en plakken. opslaan als .gif
 
Ik heb hier ooit een workshop (video) van gepost hoe dit te doen maar vind die niet terug...
Was heel weinig interesse in die workshop en denk dat topic verdwenen is... Voer voor morgen om eens te zoeken voor mij ;-)
Deze heb ik ook op aanraden van u gedownload voor bewegende beelden.
Maar welke tool of effect k nu moet kiezen is mij een raadsel :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan