Outlook en Word starten niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Bij een vriend van mij lopen we tegen het probleem aan dat outlook en Word plotseling niet meer willen opstarten. We krijgen de volgende melding:

C:\Pogram Files\Microsoft Office\Office14\OUTLOOK.EXE

De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is.
Raadpleeg het gebeurtenislogboek Toepassing, voor meer informatie.

Kan iemand hier helpen?
Alvast dank,

Louis
 
geef ook wat meer info over welke versie van office je draait enzo. dat is makkelijk. ik zie precies dat het over 2010 gaat. ben je al eens in de installatiemap zelf de toepassingen gaan opstarten? het kan namelijk zijn dat je een 'dode' snelkoppeling gebruikt.

graag wat meer info dus :duimop:
 
Het betreft office 2010. Ik heb zowel outlook als word zowel via snelkoppeling als vanuit de installatiemap opgestart, maar krijg dan dezelfde mededeling. Opnieuw installeren is natuurlijk een optie, maar dan ben ik wel alle contacten en e-mails kwijt
 
Om die backup te maken moet je wel eerst in het programma komen en, zoals gezegd: dat lukt dus helaas niet.

Ga naar volgende locatie en kopiëer het PST/OST bestand naar een veilige locatie. Na een herinstallatie en configuratie van Outlook kan je dat PST/OST bestand terug overschrijven met je backup en heb je al je mails, contacten,... terug .

Windows 7 and Windows Vista C:\Users\<user>\AppData\Local\Microsoft\Outlook
Windows XP C:\Documents and Settings\<user>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook


Note: kijk naar Outlook.pst (of Outlook.ost). Maak verborgen folders zichtbaar!
 
Laatst bewerkt:
Om nu even een ander standpunt te bekijken. Voordat je een herinstallatie wilt uitvoeren zou ik eerder Office 2010 proberen te herstellen. Volg daarom de procedure beschreven in volgende link: Office Klik-en-Klaarproducten bijwerken, herstellen of verwijderen - Office Starter - Office.com

Wat ik je ook aanraad is een logje posten van een crash van deze toepassing zoals je zelf beschrijft in je topic bovenaan. Want de kans bestaat dat er een andere oorzaak is waardoor een herstelling of herinstallatie geen oplossing zou bieden.
Je kan deze terugvinden in Windows Configuratie scherm - Systeembeheer - Logboeken. Selecteer in de linkse view Toepassingen. En zoek dan de log waar Office crashed. Als je niet weet waar te zoeken, start dan even die applicatie(s) op en simuleer de crash zodat er bovenaan een nieuwe crashlog verschijnt. (Eventueel na een refresh van de loglist uit te voeren).
 
Wat ook erg handig is, is Sysinternals van Microsoft.
Die laat Crashes zien, waar/hoe/wat er fout gaat.
Ook kan je aanvinken wat wel/niet gestart moet worden als de computer aan gedaan wordt.
Dit vereist veel lezen, en handmatig werk, maar het is wel handig! Windows Sysinternals: Documentation, downloads and additional resources

Hele suite: Sysinternals Suite
Voor crashes: Process Explorer / Process Monitor
Voor Aan/Uit vinken bij Systeemboot: Autoruns for Windows

**LEES ALTIJD GOED WIE DE PUBLISHER IS, KAN ZIJN DAT JE HANDMATIG EEN VIRUS VIND! ALS DAT VAN TOEPASSING IS, UITVINKEN. STAAT MEESTAL 'FILE NOT FOUND'**

Mocht dit te hoog gegrepen zijn, excuses, maar kon het altijd proberen!

Succes ermee! (Y)
 
Ga sysinternals idd eens proberen. Had al malware verwijderen, ccleaner, revo uninstaller en advanced system care geprobeerd, helaas zonder resultaat. Door al die activiteiten geen tijd gehad om office te herinstalleren, dus dat gebeurt een volgende keer als de sysinternals (goeie tip, zelf niet aan gedacht) niet helpt. Dank, zal jullie op de hoogte houden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan