Status
Niet open voor verdere reacties.
Na een moederbord-crash heb ik een nieuw geplaatst in men pc incl.nieuwe hd,mijn oude hd zit nu als slave omdat die qua drivers niet meer opstart met het nieuwe moederbord.Op zich allemaal geen probleem...maar omdat ik onder een administrator paswoord werkte op m'n oude hd geraak ik nu niet meer aan m'n dbx bestanden om te converteren naar mijn nieuwe hd. Ik krijg steeds het bericht "map niet toegankelijk" .Ook recover progs.vinden de dbx bestanden niet terug. Wie weet raad ???;)
 
Met welk besturingssysteem? XP pro of vista?
Normaal kan je uw schijf terug aan uw account toewijzen.
Ga via mijn computer , rechts klik op uw te machtigen schijf, kies dan beveiliging.
Dan kan je uzelf terug als eigenaar toewijzen, ik geloof dat dit niet werkt onder de home versie, dat moet ik dan even testen, bij xp pro werkt dit wel. Nadien eigenaar van de volledige schijf maken.
 
Omdat het topic de titel heeft Outlook express mails exporteren, gaat het niet over Vista.

Dit snap ik effe niet:
mijn oude hd zit nu als slave omdat die qua drivers niet meer opstart met het nieuwe moederbord.Op zich allemaal geen probleem

Jouw oude harde schijf zit als slave geconfigureert en start niet meer op en dat vind je geen probleem :ahhhhh: Sorry, maar dat zeg je hier.
Is het een SATA schijf ?
Je zal toch eerst deze schijf moeten kunnen benaderen wil je alles van Outlook Express kunnen importeren.
 
Ik zal het nog even verduidelijken...Ik werk met XP prof.met een gewone idee schijf(welke opstart met een admin.wachtwoord)omdat er meerdere gebruikers op zaten. Ik plaatste nu een nieuw moederbord van een totaal ander merk....gevolg ??? pc start met deze schijf niet meer op omdat die vermoedelijk probeert op te starten met de drivers van het oude mb , wat dus niet lukt.Dus plaatste ik een nieuwe idee hd en stak mijn oude als slave ,ik kan dus nu mijn oude hd perfect benaderen en bepaalde bestanden van sommige gebruikers kopieren naar m'n nieuwe schijf , maar als ik op mijn gebruikersnaam klik zegt hij "toegang geweigerd" en zodoende kan ik niet meer aan m'n vroegere mails.
De tip van ghost heb ik ook geprobeert maar onder beveiliging vind ik de optie eigenaar toewijzen niet terug.
De grote oplossing zou natuurlijk zijn dat ik gewoon mijn oude hd weer geconfigureerd krijg met het nieuwe moederbord zonder gegevens te moeten wissen. Alvast bedankt voor de snelle reacties...:duimop:
 
Ik zal het nog even verduidelijken...Ik werk met XP prof.met een gewone idee schijf(welke opstart met een admin.wachtwoord)omdat er meerdere gebruikers op zaten. Ik plaatste nu een nieuw moederbord van een totaal ander merk....gevolg ??? pc start met deze schijf niet meer op omdat die vermoedelijk probeert op te starten met de drivers van het oude mb , wat dus niet lukt.Dus plaatste ik een nieuwe idee hd en stak mijn oude als slave ,ik kan dus nu mijn oude hd perfect benaderen en bepaalde bestanden van sommige gebruikers kopieren naar m'n nieuwe schijf , maar als ik op mijn gebruikersnaam klik zegt hij "toegang geweigerd" en zodoende kan ik niet meer aan m'n vroegere mails.
De tip van ghost heb ik ook geprobeert maar onder beveiliging vind ik de optie eigenaar toewijzen niet terug.
De grote oplossing zou natuurlijk zijn dat ik gewoon mijn oude hd weer geconfigureerd krijg met het nieuwe moederbord zonder gegevens te moeten wissen. Alvast bedankt voor de snelle reacties...:duimop:

in bios bootlocatie juist staan? in safe al eens geboot op die HDD? de data van je outlook kan je sowieso terug vinden. zelfs op een geformatteerde schijf haal je die data er nog af.

...gewoon een paar ideetjes
 
Als ik probeer te booten vanaf m'n oude schijf op het nieuwe moederbord (zelfs in veilige modus) herstart de pc na +- 10 sec. steeds weer opnieuw op :ahhhhh:
Ik ben nu aan het kijken of ik toch niet iets kan herstellen aan het vorige moederbord.
Ik krijg 3 lange bios beeps....blijkt de Keyboard card te zijn die stuk is, heb reeds verschillende nieuwe toetsenborden getest.Maar krijg geen beeld meer...ik vrees dat dit niet te herstellen is. ;!
 
Als ik probeer te booten vanaf m'n oude schijf op het nieuwe moederbord (zelfs in veilige modus) herstart de pc na +- 10 sec. steeds weer opnieuw op :ahhhhh:
Ik ben nu aan het kijken of ik toch niet iets kan herstellen aan het vorige moederbord.
Ik krijg 3 lange bios beeps....blijkt de Keyboard card te zijn die stuk is, heb reeds verschillende nieuwe toetsenborden getest.Maar krijg geen beeld meer...ik vrees dat dit niet te herstellen is. ;!

virtueel ga je waarschijnlijk nog het meeste hebben. maar je besturing start niet meer door. beschadigde windows-bestanden. als je écht héél veel belang hecht aan de data laat je dat best door een vakman overzetten. dat vraagt wel tijd en dus meestal geld.

de keyboard card is volgens mij niet stuk, je kan nog in het menu normaal. die error krijg je soms ten onrechte.
 
dank u wel Antwanneke voor de goede raad...afin we zoeken nog wat verder ...omdat ik ook niet meer in de bios geraak van m'n oude moederbord en enkel nog 3 lange beeps te horen krijg vermoed ik echt wel dat dit naar de eeuwige jachtvelden is. De meeste gegevens heb ik al te pakken gekregen via het nieuwe moederbord en de hd als slave te plaatsen alleen geraak ik niet meer aan m'n mails door het admin paswoord maar we blijven proberen. :duimop:
 
Kort samengevat, je hebt jouw moederbord vervangen door een nieuw.
Je hebt de oude HD met alle gegevens en je het een lege nieuwe HD.

Als ik het verkeerd snap, moet je me even verbeteren.

Het beste wat je nu kunt doen is de nieuwe HD als master aan het MB hangen en de besturing en alle programma's er opnieuw op zetten.
Daarna hang je de oude HD als slave aan het MB en importeer je alle gegevens. Dus ook de email gegevens.
 
Da's gek.

Zie je wel alle andere bestanden ?

Wat gebeurd er als je vanuit Outlook Express alle mail probeerd te importeren vanuit de slave.
Moet je wel even naar de juiste map navigeren.

Dit zou hier ergens moeten staan
C:\Documents and Settings\JeNaam\Local Settings\Application Data\Identities\{een lang nummer}\Microsoft\Outlook Express

Ga dan naar Bestand in OE,
Importeren,
Berichten…
Kies uit alle opties uw versie van Outlook Express
en klik op Volgende.
Vink ´E-mail uit een OE6-archiefmap importeren aan´
en klik op OK.
Klik op Bladeren…
Selecteer nu uw archiefmap. De lokatie waar dit kan staan heb ik hierboven aangegeven.
(Let op de map ‘Mijn Documenten’ wordt zichtbaar wanneer je naar boven scrollt!) Klik op Volgende
en nogmaals op Volgende.
Klik tenslotte op Voltooien.
 
Probeer eigenaar te worden van uw oude schijf:
Via volgende weg, open uw computer klik rechts op uw oude schijf.
Selecteer eigenschappen, klik nu in bovenste balkje op beveiliging.
Klik nu onder het onderste kadertje op geavanceerd.
klik nu in het nieuwe venster bovenaan op Machtigingen,nu onderaan op bewerken.In het nieuwe venster klikt u op toevoegen, in het nieuwe kadertje dat verschijnt klik je onderaan op geavanceerd, dan nu rechts op nu zoeken. In het nieuwe kadertje zoek uw naam en klik hierop, en bevestig met OK, nu nog eens OK, selecteer nu in het nieuwe kadertje VOLLEDIG BEHEER. Bevestig met OK. Klik nu op Toepassen, dit kan even duren naargelang hoeveelheid van data en prossesorsnelheid. Nu steeds overal nog op OK drukken en nu bend u baas over de schijf met alle machtigingen. Dit kan alleen maar bij XP pro, bij de home versie kan u de beveiliging van XP pro NIET omzeilen.
 
Hey Ghost....
Ik had dit al eerder geprobeert maar desondanks ik met xp prof werk ..vond ik het menu beveiliging NIET....nergens te vinden....;!
Totdat ik zojuist m'n pc in veilige modus liet draaien ...dan inlogde als admin..
Wat kwam er dan tevoorschijn bij de rechtse muisklik....inderdaad het menu :smilie_pinoc:beveiliging.
En dan paste je uitleg helemaal in het plaatje.....en heb ik zo m'n paswoord kunnen omzeilen,en daar kwamen ze mooi tevoorschijn alle mooie DBX bestandjes.....dus vlug alles geexporteerd naar de nieuwe schijf en die draait weer als een speer.:yahoo::applaus:
Alvast bedankt voor de hulp..(y);)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan