Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,
zit met het volgende probleem.
Heb een nieuwe laptop gekocht met windows7.
Mijn oude laptop draaide onder xp.
Nu zou ik mijn gekregen e-mails van mijn oude pc willen overzetten naar mijn nieuwe pc.
Deze zijn nogal belangrijk voor mij.het zijn er zo een 500 tal.

Nu de vraag is er een mogelijkheid om deze om te zetten naar mijn nieuwe laptop en hoe ga ik te werk.
dus van outlook express 6 naar windows live mail.

alvast bedankt
gras33

[OPLOSSING]deze mails vind je in een .pst bestand dat je via stick of lokaal netwerk ofzo kan over zetten op je nieuwe pc.

normaal ga je dit bestand vinden in C:\Documents and Settings\user\Local Settings\Application Data\Microsoft\

dit is wel een hidden folder dus je moet die eerst zichtbaar maken in je verkenner [/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Windows Live Mail - Menubalk - Bestand - Importeren - Berichten - Outlook Express - enz...
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,
zit met het volgende probleem.
Heb een nieuwe laptop gekocht met windows7.
Mijn oude laptop draaide onder xp.
Nu zou ik mijn gekregen e-mails van mijn oude pc willen overzetten naar mijn nieuwe pc.
Deze zijn nogal belangrijk voor mij.het zijn er zo een 500 tal.

Nu de vraag is er een mogelijkheid om deze om te zetten naar mijn nieuwe laptop en hoe ga ik te werk.
dus van outlook express 6 naar windows live mail.

alvast bedankt
gras33

deze mails vind je in een .pst bestand dat je via stick of lokaal netwerk ofzo kan over zetten op je nieuwe pc.

normaal ga je dit bestand vinden in C:\Documents and Settings\user\Local Settings\Application Data\Microsoft\

dit is wel een hidden folder dus je moet die eerst zichtbaar maken in je verkenner
 
Het lukt hier nog niet!

Heb dus nieuwe pc met windows 7.
Oude pc heeft windows xp. Mails worden er via outlook express 6 binnengehaald (hotmail account).

-> Ik vind GEEN .PST bestanden op mijn oude pc
-> Heb outlouk mails overgezet naar windows live op oude pc en vervolgens geëxporteerd naar USB-stick. Maar dit zijn allemaal .FOL bestanden (?)
Deze .FOL bestanden krijg ik niet geïmporteerd in mijn nieuwe PC met windows live mail.
Wat nu gedaan?


Alvast bedankt allemaal!
 
Het lukt hier nog niet!

Heb dus nieuwe pc met windows 7.
Oude pc heeft windows xp. Mails worden er via outlook express 6 binnengehaald (hotmail account).

-> Ik vind GEEN .PST bestanden op mijn oude pc
-> Heb outlouk mails overgezet naar windows live op oude pc en vervolgens geëxporteerd naar USB-stick. Maar dit zijn allemaal .FOL bestanden (?)
Deze .FOL bestanden krijg ik niet geïmporteerd in mijn nieuwe PC met windows live mail.
Wat nu gedaan?


Alvast bedankt allemaal!

het simpele feit dat je mailprog de mails bij een nieuwe opstart van je pc vindt bewijst dat er een .pst moet zijn. vervelend om te zeggen, maar: beter zoeken;)
 
Maar geeft een hotmailaccount wel dezelfde extentie dan wanneer de mails van bvb een telenet account komen?Anders is het begrijpelijk dat hij ze niet vind.
 
Heb mijn outlook mails kunnen omzetten,geen enkel foutmelding gekregen.
maar open ik nu mijn windows live staan deze e-mails er nog niet in.
iemand enig idee wat ik fout doe????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan