Outlook Outlook *.msg bestand importeren in adresboek

Ik heb voor iemand anders op mijn computer in mijn adresboek een groep met contactpersonen aangemaakt.
Deze groep heb ik achteraf geëxporteerd waarvan ik nu een *.msg bestand heb.
Een van de volgende dagen moet ik wel dit bestand importeren in iemand anders zijn computer (in outlook).
Op welke manier kan ik dat doen?
Ik heb al van alles opgezocht, doch zonder resultaat!
Kent er iemand de juiste werkwijze?

Dat hangt er een beetje vanaf waar je de export doet, vb. in Outlook:

📤 In de desktop-app Outlook (Windows):
  • Via Bestand → Openen en exporteren → Importeren/exporteren → Naar een bestand exporteren:
    • CSV (voor gebruik in Excel of om later weer te importeren)
    • PST (Outlook Data File, bevat contacten, e-mail, agenda enz.)
📤 In Outlook op het web (Office 365 / Outlook.com):
  • Bij Personen → Beheren → Contactpersonen exporteren:
    • CSV
📤 Contact(en) los opslaan:
  • Als je één contact of een groep selecteert en kiest voor Opslaan als, krijg je meestal:
    • VCF (vCard) voor een individueel contact
    • Een Outlook-specifiek MSG-bestand als je het item opslaat vanuit Outlook zelf

====
Outlook kan contacten importeren, maar het verwachte bestandsformaat hangt af van hoe je de groep/lijst hebt geëxporteerd.

De meest gebruikte opties zijn:
  1. CSV (Comma Separated Values)
    • Dit is het standaardformaat dat Outlook verwacht voor het importeren van meerdere contacten.
    • Je moet daarbij de kolomnamen afstemmen op de velden die Outlook herkent (zoals Voornaam, Achternaam, E-mailadres).
    • Deze methode gebruik je als je een hele lijst contacten in Outlook wilt zetten.
  2. PST (Outlook Data File)
    • Dit gebruik je als je uit een andere Outlook-installatie exporteert.
    • Een PST-bestand kan naast contacten ook e-mails, agenda’s en taken bevatten.
  3. VCF (vCard)
    • Voor individuele contacten.
    • Outlook ondersteunt het importeren van één of meerdere .vcf bestanden, maar dat is minder handig voor een hele groep.

⚠️ Belangrijk onderscheid:
  • Een contactgroep / distributielijst zelf (dus de groep waarin meerdere contacten als leden zitten) kan niet rechtstreeks vanuit CSV worden gemaakt. Outlook kan wél contacten uit CSV importeren, maar de groep moet je daarna handmatig of via een PST importeren.
👉 Dus:
  • Voor losse contactenlijst: gebruik CSV.
  • Voor een bestaande Outlook-groep: exporteer en importeer via PST.

Ik denk dat dit niet van toepassing is in mijn geval.
Wanneer ik de groep personen heb aangemaakt dan druk ik op het save icoontje en wordt er een *.msg bestand aangemaakt.
Nu is de vraag, hoe kan ik dit importeren in een ander outlook bestand en nog wel in het juiste adresboek.
Zie bijlage.

Bijlagen

• MSG-Bestand.png
    MSG-Bestand.png
    51.6 KB · Weergaven: 11
📤 Contact(en) los opslaan:
  • Als je één contact of een groep selecteert en kiest voor Opslaan als, krijg je meestal:
    • VCF (vCard) voor een individueel contact
    • Een Outlook-specifiek MSG-bestand als je het item opslaat vanuit Outlook zelf
De meest gebruikte opties zijn:
  1. ...
  2. PST (Outlook Data File)
    • Dit gebruik je als je uit een andere Outlook-installatie exporteert.
    • Een PST-bestand kan naast contacten ook e-mails, agenda’s en taken bevatten.
  3. ...
⚠️ Belangrijk onderscheid:
  • Een contactgroep / distributielijst zelf (dus de groep waarin meerdere contacten als leden zitten) kan niet rechtstreeks vanuit CSV worden gemaakt. Outlook kan wél contacten uit CSV importeren, maar de groep moet je daarna handmatig of via een PST importeren.
👉 Dus:
  • Voor losse contactenlijst: gebruik CSV.
  • Voor een bestaande Outlook-groep: exporteer en importeer via PST.
Waarom denk je dat dit voor jou niet geldt ? anders zou zijn ?

Ik zou het anders doen en de reeds door @PhilipV aangegeven mogelijkheid gebruiken, dus via .pst bestand want dat importeert zich ook weer eenvoudig.
Eenvoudige uitleg vanuit Outlook:
1.) Bestand -> Openen -> importeren/exporteren ->
2.) Naar een bestand exporteren -> volgende klikken
3.) Outlook gegevens bestand (.pst) kiezen -> volgende klikken
4.) Selecteer "contactpersonen" en klik volgende
5.) Geef het bestand een bestandsnaam die voor jou handig is en een locatie en klik op Voltooien.

Idem kan ook naar .csv bestand, dat is ook te importeren, ook in andere mail programma's. Dan moet je bij 3 kiezen voor kommagescheiden bestand (.csv) en dan wordt het een .csv bestand.

Importeren in een andere Outlook gaat weer hetzelfde alleen kies je dan bij stap 2 voor "Gegevens uit een ander bestand of programma importeren" en de rest is hetzelfde. Kies het door jou opgeslagen .pst bestand met de contactpersonen.

Waarschijnlijk ben ik een beetje te dom, maar dit lukt dus niet!
Ik heb speciaal eens een TEST-persoon aangemaakt, deze opgeslagen als *.msg, die op zijn beurt naar *.pst geconverteerd.
Dan jullie aanwijzingen geprobeerd, doch het bewuste bestandje wordt in een pas aangemaakt veld INBOX geplaatst.
In bijlage heb ik mijn eigen documentatie geplaatst als controle voor één van jullie.

Bijlagen

Hoezo pst nergens te vinden ? Wat heb je dan geselecteerd in het derde screenshot ?
In het 4de screenshot is dan weer duidelijk te zien dat je uit 'Personal Folders' géén keuze hebt gemaakt ... dus logisch dat er ook niets geimporteerd wordt...

Ik heb geprobeerd van Personel folders open te krijgen maar kreeg enkel Postvak In en Deleted Items te zien.
Verder kreeg ik geen enkel map verder open.
Ik vermoed dat ik die groep terug handmatig ga instellen bij degene waarvoor het dient.
Bedankt voor alle moeite!

Die testpersoon heeft ook nog geen contactpersonen dus dat is logisch dat je daar niets vindt.

Het beste kun je het mail account wat wel contactpersonen heeft als hoofd account instellen in Outlook.
Als dat niet lukt, dan eerst Bestand -> openen -> Outlook gegevensbestand openen -> en hier kies je dan het gegevensbestand van het account waar de contactpersonen in zijn opgeslagen.
Daarna ga je naar bestand -> openen -> importeren/exporteren -> en zo verder tot van waar je kunt exporteren en dan zou je dit moeten zien.

afbeelding.png

Hierboven stat Outlook-gegevensbestand, maar dat kan dus ook een andere naam zijn in jouw geval.

Als het niet lukt dan weet ik het ook niet meer, dan zal het handmatig moeten.

Terug
Bovenaan