outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi wie weet hoe dit komt en wat ik moet doen, na een back-up gedaan te hebben in mail outlook kan ik nu geen contactpersonen meer zien wanneer ik op -nieuw bericht-
klik zal het proberen duidelijk te maken via enkele linken,
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting---- ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting je ziet op deze linken kan ik geen contactpersonen zien, wat moet ik doen? groetjes Ed. -m-
P.S. ik hoop dat het niet al te ingewikkeld is wat ik moet doen.
 
hoi wie weet hoe dit komt en wat ik moet doen, na een back-up gedaan te hebben in mail outlook kan ik nu geen contactpersonen meer zien wanneer ik op -nieuw bericht-
klik zal het proberen duidelijk te maken via enkele linken,
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting---- ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting je ziet op deze linken kan ik geen contactpersonen zien, wat moet ik doen? groetjes Ed. -m-
P.S. ik hoop dat het niet al te ingewikkeld is wat ik moet doen.

ik wil graag weten hoe je de backup hebt gedaan. in principe zijn er twee vitale bestanden om een outlook backup te maken. en eventueel een derde als je de archieffunctie gebruikt.

1) outlook.pst, te vinden in C:\Documents and Settings\Gebruiker\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook, hier staat ook eventueel 'archive.pst'
2) outlook.NK2, te vinden in C:\Documents and Settings\Gebruiker\Application Data( appdata voor vista en 7 gebruikers)\Microsoft\Outlook, deze wordt vaak vergeten!!

als je zeker bent van je backup moet je eens nakijken of je na de nieuwe install van outlook wel de juiste datafiles gebruikt, en niet de nieuw aangemaakte lege file. ga hiervoor naar bestand--> data file management ( sorry, weet niet hoe dat heet in het Nederlands). verwijs eventueel naar je backup files om alles te laten werken zoals het hoort.

3) als je een online account laat binnen komen in je outlook staat de datafile daarvoor ook in C:\Documents and Settings\Gebruiker\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook en heeft de extentie .ost

alle paden die ik aangeef gaan ervan uit dat je OS op C: staan. verander eventueel deze letter...
 
hoi misschien niet duidelijk geweest maar ik kan wel mijn contactpersonen zien en vinden maar niet via --nieuw-- dus heb ik maar een snelkoppeling van mijn contactpersonen op het lint gezet zodat ik ook snel mijn contactpersonen kan vinden, maar ik had het toch liever via --nieuw-- maar dat lukt mij niet meer. dus dan maar via die snelkoppeling. dank voor de reacties. groet Ed. nog enkele linken om het wat duidelijker te maken. ImageShack® - Online Photo and Video Hosting------
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting----mijn contact adressen zijn ook met mijn back-up meegegaan dus dat zit wel goed want die had ik gemaakt met een freeware Outlook backup programma dat ik via Pctuts heb gedownload dus dan moet het toch goed zijn Hé? :Merci:
 
als ik het dus goed begrijp heb je in het venster van een nieuwe mail geen optie meer om je contacten te raadplegen?

één tip heb ik alvast die voor je kan werken. ik gebruik het zelf op deze manier en voor mij is het de snelst mogelijke toegang tot je mailadressen. typ gewoon in je adresbalk een (deel van een) naam en gebruik de combinatie [CTRL+K], dan krijg je het mailadres indien er maar eentje voldoet aan de criteria in je contactenlijst, of anders een keuzemenuutje om het juiste adres te selecteren.
 
hoi Antwanneke ja zoals jij het doet dat wist ik ook maar ik vind dat een beetje omslachtig , zoals ik het bedoel gaat het sneller via --nieuw---
laat je nog een link zien om te tonen wat ik bedoel, zal het wel niet meer vinden op die manier maar zoals ik het nu doe vind ik ook wel goed.
ik denk wel wanneer ik Microsoft Office 2007 terug installeer dat het dan terug goed komt, maar daar begin ik nog niet aan. dank voor de reactie
ImageShack® Online Photo and Video Hosting
 
nu begrijp ik pas wat je bedoelt met via "nieuw" gaan... de knop 'aan' die het venstertje open doet aanklikken is eigenlijk identiek hetzelfde commando als ctrl+k, alleen via de muis en niet via klavier...

't is maar wat je zelf handig vindt natuurlijk. ik gebruik de 'aan'-knop nooit...

maar het gebeurt meer dat outlook zijn datafile kwijt speelt bij een update. het beste is deze even te herinstalleren. maak een backup, verwijder de .pst en zet hem daarna terug. hoe je het precies doe kan je op de site van microsoft lezenHIER.

hoe weet je dat er iets mis is met je datafile? kijk eerst na of je contactenlijst wordt gebruikt als adresboek. ga hiervoor op de map contacten staan, klik rechts en neem eigenschappen. onder de tab adresboek is het vinkje om je contacten als adresboek grijs als er iets mis is:

attachment.php


is dat het geval ga je kijken of er wel een lijst bestaat. ga naar extra-->emailaccounts-->tabje adresboek. staat daar niks moet je een nieuwe maken, staat er wel eentje moet je zoals ik hierboven aangeef de datafile herinstalleren.

attachment.php
 
hoi Antwanneke ik moet zeggen dat inderdaad heel snel gaat wanneer ik een letter in mijn adres balk typ en dan met Ctrl + K heb ik mijn contact personen vlug te zien, dus in het vervolg doe ik het zo. En ik kan altijd nog mijn outlook later terug installeren als ik het dan terug op mijn manier wil.
dank voor deze tip, groet Ed.
P.S. en die link van jou kan ik gebruiken als het zover is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan