Status
Niet open voor verdere reacties.

big-mike

Steunend lid
Vip Lid
Hello,

Ik heb 5 partitie's op 2 HD's: C,D,E op een 640 GB en J,K op een 250 GB.

Ik heb J: willen formateren onder windows, maar aan het einde van de process, windows heeft een error gegeven, ( Windows kan deze volume niet formateren ) en sedert dit deze partitie is niet meer gekend.
Er is geen filesystem meer op maar de letter is nog altijd in explorer.
Hoe kan ik deze partitie opnieuw formateren? ;![OPLOSSING]
Heb ik helaas ook ooit meegemaakt.

Had toen ik alle partities (van die harde schijf) geleegd, gekopieerd naar een andere hdd enzo.
Daarna via gparted op cd (GParted -- Download) de hele harde schijf geformatteerd (en opnieuw verdeeld in partities).

hopelijk is er een betere oplossing, maar ik wist verder geen andere mogelijkheid.
mijn "oplossing" werkte in ieder geval wel.

succes ermee! :)
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag Ivan,

Ja,ik heb alles geproberd. De HD is gekend, maar met een bruikbare partitie van 105 Gb. De J: van 135 is gewone weg. Zelf Partition magic weigeren van te start: "partition letter cannot be identified".
Ik heb ook geboot met CD van Windows (OEM van Medion) in de hoop van te kunnen formateren onder DOS maar de volume J: is niet aanwezig op de list... (zw)
 
Heb ik helaas ook ooit meegemaakt.

Had toen ik alle partities (van die harde schijf) geleegd, gekopieerd naar een andere hdd enzo.
Daarna via gparted op cd (GParted -- Download) de hele harde schijf geformatteerd (en opnieuw verdeeld in partities).

hopelijk is er een betere oplossing, maar ik wist verder geen andere mogelijkheid.
mijn "oplossing" werkte in ieder geval wel.

succes ermee! :)
 
Opgelost met GParted. Ik heb de verdwenen partitie alleen kunnen herformateren en alles is nu in orde.

Bedankt voor de tip. GParted is een prachtig tool. Merci Linux...:yahoo::duimop:
 
Bedankt voor het bericht. Ik ga dit topic sluiten.

[EDIT]Te laat ik was eerst Ivan[/EDIT]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt om dit te melden zo weten andere ook dat er oplossing voor bestaat en hoe ze het moeten doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan