Partitie verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,
wanneer ik mijn partitie wil verkleinen nml de C schijf krijg ik foutmelding dat dit niet gaat en dat ik Chkds moet uitvoeren , heb dit enkele keren geprobeerd doch dit lijkt niet te helpen.
Graag meer info of hulp bij dit probleem.
Mvg,
Jo
 
je bedoeld als je de defragmentatietool opgestart heb vanaf start / buraeu accessoires /systeemwerkset dat je de C nergens vermeld zie !!!!
deze zou normaal gezien als eerste moeten vermeld staan ..
Bekijk bijlage 9487

doe eerst eens het volgende ....
open computer ....rechts klik op C en kies eigenschappen ...
selecteer de tap "" extra "" hier heb je 3 opties
*stastion controleren op fouten
* defragmenteren
*backup aanmaken

start optie 1 " het stastion op fouten controleren ...als dit nu wel lukt neen je nadien optie 2 defragmenteren..

***als je rechts klikt op computer en vervolgens beheren aan klikt .
en dan in de linker kolome verder klikt op schijfbeheer verschijnt dan de C in schijf beheer ?
 
plaats eens een printscreen ....van je schijfbeheer ... en van het defragmentatietool .

printscreen plaatsen met img dumper

Maak een screenprint van je schijfbeheer door op de toets Print Screen / PrtScr te drukken ..
Plak nu via CTRL+V de gemaakte afbeelding in paint
en sla deze op als .jpg op je bureaublad of in de map afbeeldingen .
ga vervolgens naar IMGDumper.nl 2.1 � Home
Klik daar eerst op de knop Bladeren -je navigeert dan naar het bureaublad of naar de map afbeeldingen
en je dubbel klikt vervolgens op de afbeelding.
Klik vervolgens op de knop Upload - even later kom je op een nieuwe pagina en kopieer dan de bovenste link en plak die in je volgende bericht.
 
das minder ...indien deze er echt mee heeft opgehouden , dan zijn ook de gegevens niet meer te benaderen tenzij mischiens met hirensbcd
vraagje ...kreeg je bij het opstarten van deze harde schijf nooit een vermelding druk op F1 om verder op te starten !
indien je deze vermelding al eens gekregen had , dan was dit tevens een waarschuwing voor je ...geweest maar heb je deze genegeerd!
 
Hallo, neen hoor geen melding gehad , ik kan de schijf niet meer benaderen ook niet met Hirrensboot cd of Norton Ghost ,een geluk dat ik elke week een backup neem met dit programma en dat toevallig gisteren nog gebeurd is , ik wilde enkel de partitie verkleinen om Windows 8 in een dualboot te zetten , en daarmee begon de miserie , maar geen enkel probleem heb toch nog garantie op men hd's.
Bedankt voor de hulp.;)
Grtz,
Jo
 
ok succes verder ...
effe een opmerking :
je zegt ik wilde de win8 in dual boot installeren met de win7
daar was je dus nog niet aan toe !!!
want je dient er rekening mee te houden dat je nadien de MBR van de win7 dient te herstellen ...
daarvoor dien je dus in het bezit te zijn van een win7 installatie dvd of een win7 recovery cd
 
qtex, je bent in je handleiding iets zeer belangrijks vergeten. Men dient zich bij Windows aan te melden met een administratorsaccount, waarmee men het systeem kan beheren.

Beste,
wanneer ik mijn partitie wil verkleinen nml de C schijf krijg ik foutmelding dat dit niet gaat en dat ik Chkds moet uitvoeren , heb dit enkele keren geprobeerd doch dit lijkt niet te helpen.
Graag meer info of hulp bij dit probleem.
Mvg,
Jo

In windows7 kan deze bewerking niet uitgevoerd worden, zonder eerst gepland te hebben.
http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows-vista/Schedule-a-task
 
qtex, je bent in je handleiding iets zeer belangrijks vergeten. Men dient zich bij Windows aan te melden met een administratorsaccount, waarmee men het systeem kan beheren.

In windows7 kan deze bewerking niet uitgevoerd worden, zonder eerst gepland te hebben.
Taken plannen

Windows stelt zelf voor om deze uit te voeren bij een volgende herstart. Je moet een checkdisk op je root niet manueel inplannen.
 
ik wilde enkel de partitie verkleinen om Windows 8 in een dualboot te zetten , en daarmee begon de miserie , maar geen enkel probleem heb toch nog garantie op men hd's.

In wat zit die harde schijf ? Een laptop of een desktop. Een desktop volgens mij omdat je spreekt over garantie op de hd's.
Windows8 kun je niet installeren op een desktop. Enkel op een laptop of tablet. Windows8 maakt ook gebruik van een heel ander bestandsformaat .
 
Ik heb het topic terug heropend na dit gelezen te hebben.

In wat zit die harde schijf ? Een laptop of een desktop. Een desktop volgens mij omdat je spreekt over garantie op de hd's.
Windows8 kun je niet installeren op een desktop. Enkel op een laptop of tablet. Windows8 maakt ook gebruik van een heel ander bestandsformaat .

Waarom zou je Windows 8 niet kunnen installeren op een desktop???? Daar ga je even zwaar de mist in....
Windows 8 maakt zowel gebruik van NTFS (oud) als ReFS (nieuw). Beiden zijn mogelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan