partitie verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi beste vrienden;

Mijn c schijf geraakt stillaan vol en nu denk ik eraan om mijn D schijf te verwijderen zodoende meer ruimte te creeren voor mijn C.
Eigenlijk ipv twee partities op de schijf er gewoon weer één van maken.
Kan dat? en natuurlijk de vraag: Hoe aan te pakken?

Beste groetjes!:applaus:[OPLOSSING]
:duimop:Heb de raad opgevolgd van Monne; dus een boel zware bestanden overgezet naar mijn d drive en dan gewoon terug een nieuwe snelkoppeling gemaakt.
toch bedankt voor de reacties van de andere pc gebruikers!!!
Best dat er toch nog zoiets bestaat waar de mensen elkaar probleemloos helpen in deze wereld van jaloezie!!!
dikke proficiat aan allen bij pctuts! en THANKS!!!:duimop:(y)(kp)
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kan zeker, maar beter is een hoop bestanden op je D schijf te zwieren (zo zou ik het doen)
 
als ik het goed begrijp zijn het twee partities op één schijf die je wil samen voegen, dit kan met een progje zoals bijvoorbeeld partition magic.
 
Zoek eens naar JKdefrag op deze site
gebruik dit programma om je D schijf zo te dfraggen dat hij alle bestanden naar het einde van de schijf verplaatst.

Verwijder eerst je wisselbestand op je D indien aan wezig

Nu kun je je C-partitie uitbreiden zowel in XP als in Vista mogelijk

maar zoals Monne al zei heb je waarschijnlijk veel gegevens op je C staan die je beter verplaatst naar je D ik heb hier net een tutorial over gemaakt maar moet nog eens nagezien worden door de Mods en kan dan pas op de site geplaatst worden

Die kan je later nog toepassen. begin nu alvast met JKdefrag

kijk ook eens na met TreeSize free (hier...? of Google er eens naar) wat waar en hoeveel plaats in beslag neemt op je HDD en verwijder of zet op CD/DVD wat je niet direct nodig hebt. Veel succes alvast ben voorlopig thuis met lumbago dus zal je topic wat proberen op te volgen.
GRT Ratel
 
Dat kan zeker, maar beter is een hoop bestanden op je D schijf te zwieren (zo zou ik het doen)

De monne heeft gelijk, maar je kan evt ook je groottes anpassen met een patitieprog zoals partition magic. En als je de disk hebt van je OS kan het daarmee ook in boottime:yahoo:

Samenvoegen kan ook hoor ;) Onder Tasks van Partition Magic vind je 'merge partitions', samenvoegen dus;

Maar geef er best de voorkeur aan een aparte patitie te houden om je data veilig te stellen indien je moet formatteren op je primary.

Resizen enzo is allemaal mogelijk ;)

Ik ga de tut van Ratel bekijken zodra mogelijk en het met het team bespreken of ie geschikt is online.
 
Laatst bewerkt:
:duimop:Heb de raad opgevolgd van Monne; dus een boel zware bestanden overgezet naar mijn d drive en dan gewoon terug een nieuwe snelkoppeling gemaakt.
toch bedankt voor de reacties van de andere pc gebruikers!!!
Best dat er toch nog zoiets bestaat waar de mensen elkaar probleemloos helpen in deze wereld van jaloezie!!!
dikke proficiat aan allen bij pctuts! en THANKS!!!:duimop:(y)(kp)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan