Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik dit in het verkeerde topic zet, mijn excuses hiervoor :)

Ik zou graag mijn partities anders indelen, hoe moet ik dat doen?
 
Voor xp kan je dit doen.
Gebruik het freeware programma GParted -- Welcome
Download de 'Live CD', zet 'm op CD, start daarmee op. Verklein eerst je ? partitie. Daarna kun je je C partitie met dezelfde hoeveelheid vergroten. Het is essentieel dat je die volgorde aanhoudt!

BELANGRIJK: tijdens het partitioneren kan steeds iets fout gaan, als jij je systeemschijf vergroot / verkleind en het gaat fout, kan je van nul af aan terug beginnen en ben je dus heel je windows en al je geïnstalleerde programma's (en je opgeslagen favorieten, binnengekomen berichten in je mail, ...) KWIJT .
Beste wat ik vin is dat je een hardeschijf bij plaats zo kan je alles van backup daar op plaatsen.
 
Werk je met XP kun je Partition Magic gebruiken van symantec of anders je pc opnieuw installeren en tijdens de installatie kun je partitie's maken en indelen.
Eerlijk gezegd moet je toch het een en ander afweten om dit allemaal te doen, als je echt geen ervaring mee hebt zou je dit beter aan iemand anders overlaten.
In Vista kun je ook partitie's maken , vergroten en verkleinen maar het is allemaal niet zo simpel , je moet om te beginnen zeker alles backupen zoals bestanden, foto's , muziek zodat je steeds iets achter de hand heeft.

Groeten

Luc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan