partitie's maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb een pc(windows 7 home premium)en alle programma's staan op een schijf

nu wil ik 2 partitie's bij maken
mijn vraag is nu,als ik dat doe ben ik dan al mijn programma's kwijt

dank u
 
lees dit erop na : Bekijk bijlage 7958

[edit] je dient eerst op de C schijf een schijfdefragmentatie toe te passen .... lees het pdf er op na !!!
dan geraak je niets kwijt !![/edit]
 
Laatst bewerkt:
ok dan zet ik er een slotje op ! bedankt om dit te melden ..
[edit]effe ermee wachten, met het slotje : vraagje was de pdf duidelijk genoeg of niet !!
graag effe vermelde als dit kan ![/edit]

[edit] de ts heeft me een pb gestuurdt dat hij de werkwijze van de pdf over laat aan iemand anders , daar hij zelf het niet aandurft ....![/edit]
 
Laatst bewerkt:
ik heb dit topic terug geopent daar de ts me een pb stuurde om hulp ..

dit is het bericht :ik heb de c schijf voor ongeveer de helft verkleind
maar nu krijf ik dit te zien
Door de geselecteerde bewerking worden de geselecteerdz standaardschijven
omgezet in dynamische schijven
wanneer deze schijven eenmaal dynamisch zijn is het niet meer mogelijk om een geinstalleerd besturingssysteem
vanaf een volume op deze schijven (behalve vanaf het huidige opsrartvolume)op te starten
weet u zekerbdat u wilt doorgaan
nu heb ik op ja geklikt
in schijfbeheer staat ze 675,77GB(niet toegewezen)
in de verkenner vindt ik ook niets
wat moet ik doen
sorry voor de late reactie
bij voorbaat dank

mijn antwoord hierop was ..
dat hij de niet toegewezen ruimte mocht aanklikken om deze te formateren naar nfts , door dat hij deze formateerd zal hij een toegewezen ruimte verkrijgen als zijnde een 2 of een 3de partitie
 
Ik begrijp even niet wat er gebeurd is, omdat voor zover ik lees, de schijf waar de besturing op staat ook een Dynamisch station is geworden. Ik weet even niet hoe je dat voor elkaar heb gekregen.

Dynamische schijven gebruik ik op mijn servers in een virtuele omgeving.
 
ook ik begrijp niet hoe de ts aan een Dynamisch stastion(partitie ) is gekomen !!!
eerder heb ik hem een pdf gelinkt met de bewerking om op een veilige manier partities aan te maken ....zelf heb ik deze werkwijze meermaals toegepast en nooit had ik een Dynamisch stastion !!
 
Ik ben dit al wel tegengekomen. Laatst nog op een nieuwe portable van HP. Ik vermoed dat dit vrij normaal is, maar ik ben zelf niet verder opzoek gegaan naar de oorzaak.
 
[h=2]Re: hoi[/h]
ik heb de c schijf voor ongeveer de helft verkleind
maar nu krijf ik dit te zien
Door de geselecteerde bewerking worden de geselecteerdz standaardschijven
omgezet in dynamische schijven
wanneer deze schijven eenmaal dynamisch zijn is het niet meer mogelijk om een geinstalleerd besturingssysteem
vanaf een volume op deze schijven (behalve vanaf het huidige opsrartvolume)op te starten
weet u zeker dat u wilt doorgaan
nu heb ik op ja geklikt
daar kreeg ik een venster te zien en daarin stond
er is onvoldoende ruimte op de schijf/schijven beschikbaar om deze
bewerking te voltooien
dit had ik vergeten te melden qtex
in schijfbeheer staat ze 675,77GB(niet toegewezen)
in de verkenner vindt ik ook niets
wat moet ik doen
sorry voor de late reactie
bij voorbaat dank​
 
plaats effe een screen , indien mogelijk!

[edit]vraagje ....ben je tewerk gegaan zoals beschreven in het pdf :door eerst een schijfdefragmentatie te doen en daarna de C schijf te verkleinen zodat je een niet toegewezen ruimte kreeg ..
nadien rechts klik op deze niet toegewezen ruimte en je selecteerdt om een nieuwe ruimte aan te maken , hierop verschijnt dan de wizard en hier moet je dus niets zelf instellen of veranderen ....
je dient enkel te bevestigen , daarop word dan de niet toegewezen ruimte geformateerd naar nfts en ook een stastions letter toegewezen !!!
(dit niets zelf instellen of veranderen: is enkel indien je de niet toegewezen ruimte in zijn geheel wil gaan gebruiken !!!als een 2de partitie ....
wil je echter nog een 3de partitie dan moet je de grootte ingeven die je aan de 1ste partitie na de C schijf komt !! met het overige niet toegewezen ruimte maak je dan de 3de partitie aan [/edit]
 
Laatst bewerkt:
dan ligt daar het probleem op een dag kan er al vanalles bijgeschreven zijn op de denkbaarre leegge ruimte van je C schijf !!!!!! fout gedacht ik zei nog !! volg deze werkwijze op zoals beschreven ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan