Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn laptop (Acer Aspire) is opgedeeld in 2 even grote partities, een C- en een D-schijf.
Beide schijven zijn van 111 GB.
Het probleem is dat veel programma's of downloads zich automatisch activeren via de C-schijf, waardoor deze snel te klein is. Daarom kan sommige data niet (meer) worden geinstalleerd.

Is het mogelijk de partitie C-schijf te vergroten en de D-schijf te verkleinen?
En zo ja... hoe???

Groeten,
EdZ
 
Waarom alles op c-schijf plaatsen, bij een crash ben je dan een heleboel gegevens kwijt.
Ik heb computer zo ingesteld dat, e-mail, mijn documenten allemaal op d-schijf kopmen.
Het grote voordeel hiervan is: bij een crash ben je alleen uw besturingssyteem kwijt en niet al uw data en documenten enz..
Je moet dan alleen uw image maar opnieuw installeren van uw c-schijf. Kan je melden met welke windows versie u gebruikt.
 
Dank voor Uw reactie.
Ik gebruik Windows Vista Home Premium.
Het is niet zo dat ik per sé alles op de c-schijf wil plaatsen, hoor...
het liefst zou ik de mogelijkheid vergroten om te kunnen downloaden en installeren op de C-schijf.
 
Waarom alles op c-schijf plaatsen, bij een crash ben je dan een heleboel gegevens kwijt.
Ik heb computer zo ingesteld dat, e-mail, mijn documenten allemaal op d-schijf kopmen.
Het grote voordeel hiervan is: bij een crash ben je alleen uw besturingssyteem kwijt en niet al uw data en documenten enz..
Je moet dan alleen uw image maar opnieuw installeren van uw c-schijf. Kan je melden met welke windows versie u gebruikt.

Op een schijf die in partities gedeeld is, heb je bij een fatale crash alle partities kapot. Met partitioneren heb je altijd maar 1 schijf.
 
Op een schijf die in partities gedeeld is, heb je bij een fatale crash alle partities kapot. Met partitioneren heb je altijd maar 1 schijf.

Zoals mik al laat weten plaats een hardeschijf bij.
 
Bij de meeste programma's kan je instellen waar downloads terecht komen (behalve bij firefox, daar moet je ze handmatig verplaatsen.
Daarom gebruik ik die browser nooit.
De rest van je downloads stel je in op de andere partitie.
Van programma's installeren alleen ga je niet snel 111gig vol krijgen, wees daar maar gerust in, daar zit het probleem echt niet.
Het is niet duidelijk of je nu 2 schijven hebt dan wel 2 partitie's.
Plaats in laatste geval beste een grote schijf bij, en bewaar daar alle data.
Je oemschijf maak je desnoods 1 enkele partitie van.
Maak van de bijgeplaatste harde schijf een backup op een externe schijf, zo heb je die in geval van schijfcrash in de laptop.
 
Bij de meeste programma's kan je instellen waar downloads terecht komen (behalve bij firefox, daar moet je ze handmatig verplaatsen.
Daarom gebruik ik die browser nooit.
De rest van je downloads stel je in op de andere partitie.
@nijltjetweety
Downloads op een andere plaats zetten bij FireFox:Extra,Opties,tab Algemeen 'Downloads plaatsen in:' te bepalen door zelf een path in te geven of 'bladeren'
 
Zo als voorbeeld hieronder

attachment.php
 

Bijlagen

  • firefox.png
    firefox.png
    62.1 KB · Weergaven: 98
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan