Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Ik ben Jan en wil graag mijn partitions ver anderen de c schijf is nu teklein om een defragmettatie uit te voeren
Hoe doe ik dat
 
Ik vermoed dat je werkt met twee schijven.
Als je eerste schijf maar 9.13 MB groot is dan kan je die fysiek niet vergroten. Win Xp laat wel toe om verschillende partities met elkaar te verbinden en zo een nieuwe virtuele schijf te vormen maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Indien je maar een schijf hebt dan kan je met partition magic eerst de tweede partitie (D schijf) kleiner maken (vooraan) om daarna de c schijf groter te maken. Op voorwaarde dat de D schijf voldoende lege ruimte bevat om dit toe te laten.
Anders blijft er nog maar een derde optie over nml de C schijf vervangen door een zwaardere schijf en via een programma af te halen op de site van de schijvenfabrikant gewoon alles wat op uw c schijf stond kopiëren naar de nieuwe schijf. Je moet dan wel er effen op letten voldoende ruimte te reserveren op de nieuwe schijf (niet de 9.13GB, maar bv 200 GB) waarnaar de oude files geschreven moeten worden. Eigenlijk maakt dit programmaatje een 'clone' van uw oude schijf, allen de ruimte waarin de nieuwe clone gecreëerd wordt, is veel groter.
 
Ik vermoed dat je werkt met twee schijven.
Als je eerste schijf maar 9.13 MB groot is dan kan je die fysiek niet vergroten. Win Xp laat wel toe om verschillende partities met elkaar te verbinden en zo een nieuwe virtuele schijf te vormen maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.


Kan je eens uitleggen hoe dat moet, een vriend van mij heeft een 2e schijf maar wil maar 1 station, nl station c
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan