paswoord

Status
Niet open voor verdere reacties.
ok dat wilde je blijkbaar niet lukken ... druk in het scherm waar je het wachtwoord dient in te geven op ctrl+alt+del en je zou vervolgens in het scherm dat te voorschijn komt ook het wachtwoord kunnen wijzigen .

je zou dit scherm te zien moeten krijgen ..

Ashampoo_Snap_2017.02.12_10h37m12s_003_.jpg
 
ik heb deze berichten samen gevoegd bij je eerdere opgestart topic .
gelieve hier dan ook verder te gaan .
*het antwoord van George M ontbreekt hier wel ... werd deze je per pb meegedeeld !
**lukte het niet volgens bericht 4
 
is het wachtwoord dat je gebruikt in het lokaal account dan niet hetzelfde als voor je Microsoft account ..
je heb dus een Lokaal account maar tevens ben je hier ook admin ...

*zie maar ik werk steeds onder het Lokaal account en ben tevens ook administrator ..
Ashampoo_Snap_2017.02.12_14h37m49s_007_.png
 
nee het is niet hetzelfde weet mijn admin wachtwoord niet en als ik dat gebruik van lokaal lukt het niet ik kan geen programma's meer op mijn computer zetten en ook niet terug naar fabrieksinstelling gaan
 
krijg je in het scherm waar jij het wachtwoord dient in te geven niet de optie aangeboden om een nieuw wachtwoord in te stellen !
zo als hier afgebeeld ...
Ashampoo_Snap_2017.02.12_14h54m34s_009_.jpg
**je dient dan eerder wel een wachtwoord herstel schijfje aangemaakt te hebben ...
 
de wachtwoordherstel schijf diende je dan ook aangemaakt te hebben toen je dit wachtwoord ingesteld had !
nu kan dit zeker niet meer !

probeer het volgende eens ..note je dient op te starten vanaf de Windows 10 dvd/usb stick ..

INLOGGEN indien je je Administrator wachtwoord niet meer kent in Win 8 - 8.1 - 10
Is er geen toegang tot het systeem meer omdat alle zelf aangemaakte administratoraccounts per ongeluk zijn verwijderd of omdat je deze wachtwoorden vergeten ben of indien je nooit een w8woord heb ingesteld maar dat er wel één gevraagd word ..
Geen nood, Windows is standaard voorzien van een verborgen administratoraccount met de naam Administrator.
Dit account is als volgt buiten Windows om te activeren:
1.Start de computer op vanaf de Windows 8- 8.1 - 10 DVD of de herstel usb/cd.
2.Start bij het eerste scherm de opdrachtprompt met de toetscombinatie SHIFT-F10.
3.Start de registereditor met het commando REGEDIT.
4.Selecteer in de menubalk van de registereditor de opties Bestand (File), Component laden (Load Hive) .
5. Selecteer de partitie van de Windows-installatie (de schijfletter wijkt af van die in Windows).
6. Open de map Windows \ System32 \ config, selecteer het bestand SAM en klik op de knop Open.
7. Geef in het venster Component laden (Load Hive) de naam ADMIN op.
8. Navigeer naar de registersleutel HKLM \ ADMIN \ SAM \ Domains \ Accounts \ Users \ 000001F4.
9. Dubbelklik op de registerwaarde F om deze te kunnen wijzigen.
10. Dubbelklik op de eerste waarde in de rij 0038 (8e rij) en wijzig (in de 2e kolom) de waarde 11 in 10 (of omgekeerd om het ingebouwde administratoraccount uit te schakelen).
11. Sluit de registereditor, herstart Windows en wijzig vanuit het toegevoegde account Administrator het reeds aanwezige gebruikersaccount in een administratoraccount (of maak een nieuw administratoraccount aan).
12. Tot slot kan het administratoraccount weer worden verborgen door in een opdrachtvenster met administrator rechten het commando NET USER ADMINISTRATOR /ACTIVE:NO in te geven (vervang NO door YES om deze weer zichtbaar te maken).
 
wat ga je dan doen ..de Windows 10 opnieuw installeren !
dat kan ook maar je mag dan zeker geen licentie ingeven ook al word dit je 2x gevraagd ..

ik las juist dit hier ...en ik citeer .
Een vergeten lokaal account herstellen
Als je niet inlogt met een Microsoft Account heb je een lokaal account op de computer.
Het wachtwoord van zo'n account kan niet worden herstelt via de Microsoft website.
Ben je een standaardgebruiker - en geen Administrator - dan kun je contact opnemen met de persoon die het Administator wachtwoord kent.
Hij of zij kan je wachtwoord herstellen.
Voor een Administrator wachtwoord ben je aangewezen op het geheugensteuntje (dat Windows aanbiedt als je een verkeerd wachtwoord intoetst) of een wachtwoordherstelschijf.
Als dit allemaal niet lukt kan speciale software uitkomst bieden, zoals Ophcrack.

Windows wachtwoord terugvinden met Ophcrack
Ga naar Ophcrack en klik op Download Ophcrack LiveCD.
Kies het juiste besturingssysteem en download het bestand.
Dit is een - zeer groot - ISO bestand.
Brand het bestand op een CD.
Het ISO bestand moet als "image" gebrand worden.
Bij de meeste CD/DVD software kies je hiervoor de optie Burn image of Write image.
Start de probleemcomputer op met de gemaakte CD in de CD-speler.
De computer zal opstarten, en een Ophcrack scherm laten zien.
Ophcrack gaat nu automatisch zichzelf installeren, en wachtwoorden zoeken.
Als dat gelukt is wordt het wachtwoord (of meerdere wachtwoorden) getoond.
Neem het wachtwoord over.
Je kan de CD uit de computer halen, opnieuw opstarten en inloggen met het teruggevonden wachtwoord.
Maak direct een wachtwoordherstelschijf aan.
**Informatie overgenomen van: Webwijzer.nl - Windows wachtwoord vergeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan