Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb zulke situaties ondervonden bij harde schijven. Een schijf waar slechte sectoren opstaan enzo. Als Windows op die plaats net iets probeerd weg te schrijven gaat die daar schijnbaar langer over doen en kan dat alles blokkeren tot er een time out ofzo optreed. Probeer je Logboek eens te raadplegen.
Hier een link met informatie rond het Windows Logboek: Windows XP logboeken
Indien je extra informatie hebt ivm foutmeldingen en wanneer het probleem optreed zoals Pluis vraagt mag je dit altijd mededelen daar het voor ons een beter zicht werpt op je probleem.
 
Download en installeer MBAM.
Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.
Plaats een vinkje voor Update Malwarebytes Anti-Malware en Start Malwarebytes
Klik daarna op Voltooien.
Indien een update gevonden wordt, zal deze gedownload en geïnstalleerd worden.
Laat nu je computer scannen.
 
Vergroot het virtueel geheugen eens ...
dit is de werkwijze voor de xp


1..Kies Start >> Configuratiescherm >> Prestaties en onderhoud >> Systeem.
2..Selecteer in het dialoogvenster Systeemeigenschappen het tabblad Geavanceerd.
3..Klik onder Prestaties op de knop Instellingen.
4..Selecteer in het dialoogvenster Instellingen voor prestaties het tabblad Geavanceerd.
5..Klik onder Virtueel geheugen op de knop Wijzigen.
6..Selecteer de optie Aangepaste grootte en vul bij Begingrootte en Maximale grootte een hogere getal in .
je zie vanonderen de aangeraden maximum toegewezen grootte vermeld staan , je stelt dus de begin grootte en het maximum grootte beiden evengroot in ..
7..Klik op OK >> OK >> OK om de dialoogvensters te sluiten.
8...Sluit het dialoogvenster Prestaties en onderhoud.
 
Laatst bewerkt:
Wat er in de handtekening staat, kijk ik nooit naar.
Wel in welke forumsectie er een vraag geplaatst wordt en dat is in dit geval: Windows XP

Dus ..................
 
typ in je zoekvenser msconfig en in het venster dat er opent klik je op de tap opstarten ..
zet al wat niet noodzakelijk is bij het opstarten van windows uit ..laat alleen het noodzakelijke opstarten zoals antivirus en malwarebytes ..
zet adobe reader uit , gebruik je ccleaner zet je deze ook uit enz... let op verberg eerst de windows opstart bestanden zodat je overzicht krijgt wat wel kan uitgezet worden
 
Beste Claudette uit Gent,
kan je je nog herinneren als de problemen zijn begonnen bij of na het installeren van een nieuw programma, zo ja wat?
Je kan ook eventueel eens een defragmentatie uitvoeren. En welke harde schijf heb je? Hoe vol staat die?
Gebruik je soms programmas die mekaar kunnen hinderen omdat die bijvoorbeeld dezelfde functie hebben en gelijktijdig lopen?
Eigenlijk is het een beetje zoeken naar een spel in de hooiberg. Als het een oude(re) computer is, kan het ook dat hij gewoon een te lage kloksnelheid heeft om alles snel te kunnen uitvoeren.
Ik ben de mening toegedaan dat we zonder meer informatie, niet goed dit probleem kunnen oplossen.
Groetjes,
Marnix uit Gent die in Madrid woont.
 
dag marnix, bedankt voor je reaktie.
ik herinner me niet van het installeren van een progr
ik heb gedefragm, schijfopruim, enfin, elke opkuis dat ik ken uitgevoerd.
een gratis regcleaner gedownload, doch deze werkte maar gedeeltelijk, en gaf aan dat er nog 900...enz fouten geregistreerd waren.( juist of een verkooptruc)?
een reg cleaner aankopen geen probleem,doch na een jaar leek het me maar link om van je abonnement af te geraken.
Marnix, ik ga verder zoeken!
claudette
 
beste gtex,
ik wil je richtlijnen best proberen maar begrijp het niet goed. In start staan sneltoetsen, moet ik deze allemaal verwijderen? En is het niet in het venster "uitvoeren 3dat iK msconfig moet typen? Hoe verberg je de windows opstartbestanden?
Sorry hoor voor mijn onbegrip.
toch bedankt voor jou reactie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan