Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey,

Ik heb de indruk dat mijn PC trager draaid wat ik vervelend vind.
Niet tegenstaand dat ik regelmatig CCleaner, EasyCleaner, schijfopruimen, RegCleanr en Schijfdefragmentatie laat draaien.
Als virusscanner gebruik ik Telenet Internet Security Pack.
Het samen gebruik van meerdere programma's is rampzalig traag.
Wat kan ik hieraan doen??:vraagteken:

Groetjes,
Kris[OPLOSSING]
Hey,

Ik heb telenet virusprogram verwijderd.
"avast", "SUPERAntiSpyware Free Edition", "Spybot - Search & Destroy" en "Advanced WindowsCare V2 Personal" geinstaleerd en laten lopen.
Een hjthislogje geplaatst en op mijn C-schijf had ik nog 33% vrije ruimte. Ik heb via "PowerQuest PartitionMagic 8.0" 5Gb bijgezet en programs die ik niet gebruik uninstal => 50% vrije ruimte.
RESULTAAT: PC draait merkelijk sneller.

Ik dank iedereen voor de raad.
Kris.
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Plaats ook eens een
ht.gif
Hijackthis
-logje hier op het forum!
Ik heb dit ook gedaan met zeer bevredigende resultaten.
Ga ook eens na wat er allemaal opstart op je pc.
Ook kan je af en toe eens een virusscan online doen.
Heb je een firewall? Zo neen zeker één installeren, er zijn er goede gratis online te vinden, laat dan enkel internettoegang toe voor programma's die op het internet moeten (dit neemt na verloop van tijd ook wat vermogen van je pc in beslag en 't is ni nodig om alles tot het internet toe te laten), je hebt meteen door indien je spyware of dergelijke op je pc staat.
Je register cleanen en defragmenteren helpt ook wat.
Hoe is het gekomen dat je pc traag geworden is? Indien dit plots is kan het te wijten zijn aan spyware of aan een programma dat je daarvoor geïnstalleerd hebt, misschien iets virus gerelateerd.
Kortom doe eens een grote kuis.
 
hallo kris
wat Ivan meld virusscanner avgfree zul je geen problemen meer kennen die Telenet Internet Security Pack is wel goed maar vertraagd wel uw pc en neemt bepaalde geheugen in. Heb die al geringe tijd , maar scan uw pc ook geregeld voor alle veiligheid.
grtjs
 
Ik hed het afgelopen jaar veel programma's geinstaleerd en terug verwijderd.
Ik heb de indruk dat Telenet Internet Security Packhet systeem meer en meer vertraagd.
 
als je maar geen twee antivirus programs op uwe pc zet
antispyware programes moogt je meer dan één op hebben staan
ik heb avast voor virus scanner ik ben er van content
 
Ik draai ook al jaren op Avast en op de andere pc (van de kinderen) AGV.
Beide zijn zeer goede virusscanners!
Persoonlijk opteer ik voor Avast, omdat deze te verkrijgen is in het Nederlands en nog verschillende ondersteunende diensten heeft, die je onafhankelijk van elkaar kan in of uitschakelen.

Indien je een onlinevirusscan wil uitvoeren kan je hier informatie vinden.
Persoonlijk gebruik ik daarvoor vaak Bitdefender.(let wel enkel te gebruiken met IE)

Moet ik verder noch iets instaleren of doet avg ook spam, spay-ware, trojaantjes, hackers, e.d..
Trojanen en hackers die zijn voor je virusscanner, ook zoals ik reeds zei doet hiervoor een firewall ook wonderen.
Spam en spyware daar kan je verschillende scanner voor gebruiken, welke de beste is durft nogal eens variëren.
Ik scan dan gewoonlijk met verschillende scanners, dan eens de ene dan eens een andere.
 
Hey,

Ik bedank iedereen voor de raad en de tips.

Ik ben aan het bekijken hoe ik van die telenet internet security pack af geraak.
Daarna ga ik Avast instaleren en een Free Firewall.
Iemand een aanrader voor een Free Firewall?

En verder zoeken voor een spay-ware- en spam-filter.
Aanraders zijn welkom.

Alvast bedankt.
Groetjes,
Kris
:5954:
 
Je kan alles hebben van avg, anti virus, antispy en anto rootkit.
Installeer zeker ook lavasoft ad aware 2007, een must have, en doe eens een registerscan.
Zelf gebruik ik daarvoor regseeker, kan ook met ccleaner, kijk eens naar de manual van ivan.
Voor het gemak hier de link ccleanerfilmpje
Kijk ook eens je harde schijf na, hoeveel ruimte is er nog vrij.
Weet dat vista reeds kan vertragen als er minder dan 15GB vrij is.
Bij beperkte ran is het wisselbestand zeer groot en moet er voortdurend gezocht worden naar disk space, als dit het geval is zie je dat aan de voortdurende schijfactiviteit.
Kijk dan eens naar het ledje van de harde schijf.
 
Laatst bewerkt:
Na eens herlezen van deze topic nog even meegeven dat avg mijn systeem meer vertraagde dan avast, ik ben meer gewonnen voor de laatste.
Ik heb geen antivirus geinstaleerd, maar bij een scan gebeurt het eens dat avast een infectie ziet die avg niet zag en omgekeerd heb ik ook eens gehad.
ze zijn evenwaardig, t is een kwestie van welke je zelf het liefst gebruikt.
Heb je al een hjthislogje geplaatst voor Rosty?
 
Na eens herlezen van deze topic nog even meegeven dat avg mijn systeem meer vertraagde dan avast, ik ben meer gewonnen voor de laatste.
Ik heb geen antivirus geinstaleerd, maar bij een scan gebeurt het eens dat avast een infectie ziet die avg niet zag en omgekeerd heb ik ook eens gehad.
ze zijn evenwaardig, t is een kwestie van welke je zelf het liefst gebruikt.
Heb je al een hjthislogje geplaatst voor Rosty?

Hey,

Ik heb telenet virusprogram verwijderd.
"avast", "SUPERAntiSpyware Free Edition", "Spybot - Search & Destroy" en "Advanced WindowsCare V2 Personal" geinstaleerd en laten lopen.
Een hjthislogje geplaatst en op mijn C-schijf had ik nog 33% vrije ruimte. Ik heb via "PowerQuest PartitionMagic 8.0" 5Gb bijgezet en programs die ik niet gebruik uninstal => 50% vrije ruimte.
RESULTAAT: PC draait merkelijk sneller.

Ik dank iedereen voor de raad.
Kris.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan