Status
Niet open voor verdere reacties.
pc herkent de experiabox van KPN niet



Hallo allemaal,
Probleem met de internetverbinding.
Mijn pc. is aangesloten op de experia-box van kpn d.m.v. een kabel.
Ik had altijd normaal verbinding en ineens stopt hij ermee.
Ik gebruik vista! Er is wel verbinding met de box maar geen internet.

Wanneer ik mijn laptop gebruik heb ik geen problemen met dezelfde kabel.
Deze heeft als besturing XP.

Wanneer ik mijn pc. draadloos verbind met de experiabox heb ik wel weer internet. Ik snap hier echt niks meer van. Heb het hele programma van de installatie cd. afgewerkt(voldoe aan alle voorwaarden, lampjes aan, aan en uit zetten van de box, beveiligingen uit etc.) en aan het eind moet ik maar een monteur laten komen voor veel geld.
Wie kan mij een tip geven?
Grtz. Mazzel:shame:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als ik lees wat je allemaal al hebt gedaan kunnen we besluiten:

aan de kabel en box ligt het niet want met je laptop lukt de verbinding, ook draadloos lukt de verbinding met de desktop dus daar zitten de instellingen zeker ook juist.

ik vermoed hieruit een defecte connector voor je netwerkkabel.

het is dan ook logisch dat je ISP geld gaat vragen om hier naar te komen kijken ( en dan doen ze uiteraard de herstelling van je pc niet hé)

als je geen té groot snelheidsverlies ondervindt zou ik als goedkope oplossing voorstellen definitief draadloos te gaan met je desktop. hier bij mij ben ik ook draadloos op desktop, accesspoint hangt in een andere kamer, en signaal en snelheid zijn okee. opteer eventueel voor een interne wifikaart in plaats van een flashstick, deze zijn veel beter in ontvangst van signaal
 
als ik lees wat je allemaal al hebt gedaan kunnen we besluiten:

aan de kabel en box ligt het niet want met je laptop lukt de verbinding, ook draadloos lukt de verbinding met de desktop dus daar zitten de instellingen zeker ook juist.

ik vermoed hieruit een defecte connector voor je netwerkkabel.

het is dan ook logisch dat je ISP geld gaat vragen om hier naar te komen kijken ( en dan doen ze uiteraard de herstelling van je pc niet hé)

als je geen té groot snelheidsverlies ondervindt zou ik als goedkope oplossing voorstellen definitief draadloos te gaan met je desktop. hier bij mij ben ik ook draadloos op desktop, accesspoint hangt in een andere kamer, en signaal en snelheid zijn okee. opteer eventueel voor een interne wifikaart in plaats van een flashstick, deze zijn veel beter in ontvangst van signaal

Hoi,
Bedankt voor de snelle reactie:duimop:
Ik zal hier naar kijken.
Vreemd wanneer ik ga pingen komt het wel weer terug op mijn ip adres
Grtz. Mazzel
 
Welke kabel? Een netwerk- of USB-kabel.

Vista herkent geen modems die werken met een usb-aansluiting. Is het een modem met een usb-kabel???Dan wordt het draadloos of een modem met een netwerk connector voor de pc!

grtz.wivy
 
Laatst bewerkt:
Uit beroeps ervaring ken ik nogal heel wat routers en modems in Belgie uiteraard! {KPN(B)/Tele2} gebruikt een Thomson 706 dacht ik. Normaal is de ethernet kabel tussen router een recht op recht. De box die KPN(NL) gebruikt ken ik niet of nog niet.
Zijn de RJ45 bussen universeel (input/output), (cross,non-cross) automatisch gedetecteerd?? Als es een andere poort gebruikt? Losse RJ45-stekker?

Is het een Siemens of Thomson?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Wivy,
Volgens mijn gegevens is het een Thomson ST780WL
De draadlose verbinding is speedtouch Fe 7552.
De kabel is een universele kabel. RJ45 stekkers welke niet beschadigd zijn. De laptop met xp besturing werkt wel via de zelfde kabel.
Dit hebben we uitgeprobeerd.
De PC heeft Vista besturings-systeem. en werkt wel draadloos. Maar ja draadloos betekend wel op halve snelheid.
Daarom moet de PC via een kabel , wat ook altijd geweest is. Zie ook vorige reacties!
Ik ben blij dat je hier goed thuis in bent. En heel erg bedankt voor de medewerking.
Grtz. Mazzel
 
SpeedTouch 780, 780i, 780WL en 780iWL
Opmerking: Onderstaande software en gegevens zijn niet geschikt/bestemd voor de ExperiaBox uitvoering van KPN. Hulp en ondersteuning voor de ExperiaBox wordt door KPN verzorgd.

Laatste Firmware versie van de router modem software.
Download 780 Upgrader R6.2.T.2 voor VoIP-SIP voor Windows (5.5 MB)
De Upgrade wizard werkt uitsluitend via een vaste Ethernet verbinding met de SpeedTouch.
Toepassing bij Vista vereist een gebruiker met Administrator rechten en de netwerk interface moet tijdelijk van een vast IP-adres worden voorzien (bijv. 192.168.1.100).
Na uitvoering van de upgrade is herconfiguratie van de SpeedTouch 780 noodzakelijk. Onderstaande Configuratie wizard kan hiervoor gebruikt worden.
Wij raden af om eerder bewaarde configuratie-bestanden (user.ini) opnieuw op de modem te laden omdat deze niet compatibel kunnen zijn met de nieuwe firmware.
Opgelet ! De eerdere release R6.1.9.6 is niet geschikt voor spoofing en ipcp (ZakelijkDSL) configuraties.

Configuratie wizard voor SpeedTouch 780 en 780i
Download Configuratie Wizard voor firmware R6.x voor Windows (3.0 MB)
Deze wizard configureert de SpeedTouch 780 of 780i voor vele Nederlandse netwerk configuraties (KPN, BBned, Tiscali, Versatel of Wanadoo) en voor een aantal VOIP providers. Bij voorkeur te gebruiken via een vaste Ethernet verbinding met de SpeedTouch.
Toepassing bij Vista vereist een gebruiker met Administrator rechten.
 
Hoi Wify,
Sorry voor de late reactie,
Mijn ogen waren dicht gevallen.
Bedankt voor deze moeite. We gaan door net zo lang tot het goed is.
We proberen ook veel om uit te sluiten wat het kan zijn.
Ik ga hier vanavond, wanneer ik weer thuis ben, mee verder.
Grtz. Mazzel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan