pc herstart na sluimerstand

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

accentfm

Gast
Ik heb vorige week Windows Vista Home Basic op mijn pc gezet.
Nu wil ik mijn pc in de sluimerstand zetten als ik hem een paar uur niet gebruik.
Maar het probleem is dat als ik de pc in sluimerstand zet hij uitschakeld en na een 2 tal seconden terug inschakeld. :rant: Ik heb al zitten google om een oplossing te vinden, maar tot nu toe nog niets gevonden. Zou er mij iemand kunnen uitleggen wat het probleem is en hoe ik het zou kunnen oplossen, want ik vindt het echt lastig dat ik de pc volledig moet uitschakelen voor die paar uur dat ik hem niet gebruik.[OPLOSSING]
Ik heb het probleem gevonden en opgelost. Hieronder vindt je de tip voor mensen niet met het zelfde probleem zitten.

Tip:
Ga naar Start>Configuratiescherm>Systeem>Apparaatbeheer.
Ga dan naar muis en andere aanwijsapparaten.
Klik rechts met de muis en ga naar Eigenschappen>tabblad energiebeheer en haal het vinkje weg bij dit apparaat mag de computer uit slaapstand halen.
Ga daarna naar toetsenborden in het apparaatbeheer, klik recht, ga naar eigenschapen>tabblad energiebeheer en kijk of daar een vinkje staat voor dit apparaat mag de computer uit slaapstand halen.Klik op oke en sluit apparaatbeheer af.

Nu zou het probleem opgelost moeten zijn (althans bij mij is het toch opgelost op deze manier).

[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Over welke pc gaat het hier? Type of moederbord, processor + leeftijd.
Ik denk ook dat Pluis hier gelijk gaat hebben.:rant::rant:(onpl)
 
Het is een gloednieuw moederbord, processor (Windows Vista Ready): Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E4500 @ 2.20GHZ 2.20GHZ.
Het moederbord is van het merk ASUS. Er voor stond er Windows XP Home Edite op en daar werkte te slaapstand (sluimerstand in Vista) wel.
 
Laatst bewerkt:
De pc ondersteund sluimerstand wel degelijk. Want hij staat in het menu naast vergerndelen en dat pijltje. Alleen als ik hem in sluimerstand zet schakeld de pc wel uit, maar na 2 seconden start hij terug op.
 
Ik heb het probleem gevonden en opgelost. Hieronder vindt je de tip voor mensen niet met het zelfde probleem zitten.

Tip:
Ga naar Start>Configuratiescherm>Systeem>Apparaatbeheer.
Ga dan naar muis en andere aanwijsapparaten.
Klik rechts met de muis en ga naar Eigenschappen>tabblad energiebeheer en haal het vinkje weg bij dit apparaat mag de computer uit slaapstand halen.
Ga daarna naar toetsenborden in het apparaatbeheer, klik recht, ga naar eigenschapen>tabblad energiebeheer en kijk of daar een vinkje staat voor dit apparaat mag de computer uit slaapstand halen.Klik op oke en sluit apparaatbeheer af.

Nu zou het probleem opgelost moeten zijn (althans bij mij is het toch opgelost op deze manier).
 
Laatst bewerkt:
Mijn pc sluit ik af en start ik op met 1 druk op de knop. Niets lastig aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan