Status
Niet open voor verdere reacties.
zit vol met koeling...

Hiermee moet je opletten.
Verkeerd geplaatste ventilatoren kunnen elkaar tegenwerken.
Als alles stofvrij is, neem dan eventueel een foto van de binnenkant van de pc, zo krijg ik een zicht op de plaatsing van de ventilatoren.
Laat eens 2 ventilatoren aangesloten, deze op de processorkoelblok, en eventueel deze in de voorkant van de behuizing.
Koppel de overige ventilatoren (als er meer gemonteerd zijn) eens los.
Ik werk zelf met een athlon 3800+, deze processoren zijn koude cpu, ik heb steeds 40 graden, om het even hoe zwaar ik mijn systeem belast.
Met cool 'n quiet heb ik van 40 tot 48 graden.
De ventilatoren draaien hier 2500 rpm, dat kan oplopen tot 3300rpm, maar constante temperaturen met 2 ventilatoren van 10 cm (standaard zwarte dingen).
Neem eens hwinfo binnen en installeer eens.
Druk even op de knop sensors (zie afbeelding) en vertel.
Geef ook de overige temperaturen eens.
 
Hiermee moet je opletten.
Verkeerd geplaatste ventilatoren kunnen elkaar tegenwerken.

Even een quote op mezelf.
Ik wil dit even verduidelijken.
Kijk, vooraan in je pc zit normaal gesproken een fan die de warme lucht uit je pc trekt.
Deze blaast naar voren toe.
Als je nu achteraan in je kast een ventilator plaatst die ook probeert de lucht naar buiten te blazen langs achter komt de luchtstroom quasi tot stilstand en word de zaak net warmer.
Vergelijkbaar met touwtrekken.
Als er twee elk een andere kant op trekken en even hard, dan blijven ze staan.
Deze fout komt meer voor.
Bij de pc spreekt men over airflow (luchtstroming).
De sensoren (via hwinfo) zullen uitsluitsel moeten geven om te weten hoe de koeling is van je pc.
Ook moet er voldoende plaats zijn rondom de pc-kast zodat die langs achter voldoende verse lucht kan aanzuigen.
 
Laatst bewerkt:
Is je pc ondertussen niet zo rampzalig meer en is je vraag opgelost?
Nog steeds geen reactie meer dus gaat deze dicht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan