pc loopt altijd vast!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo ik weet neit juist waar dit thuis hoort maar

ik heb een serieus probleem met mijn pc als ik heb de eerste keer opstart komt hij niet verder dan de bios als ik heb opnieuw opstart dan start hij normaal op maar hij ziet mijn netwerk kaart dan niet meer(wireless) ookal installeer ik de drivers dan nog zegt hij dat de kaart niet gevonden is en heel soms komt hij er te staan in apparaatbeheer met een geel bolletje erbij als ik de drivers op dat moment instaleer dan doet hij het wel tot een volgende herstart ook blokkeert de hele pc nadat ik de kaart heb geinstaleerd na een minuut of 2 doet hij niks meer dan moet ik heb opnieuw opstarten waar i kterug opnieuw ben met de start van het probleem
weet iemand aan wat dit ligt of kan iemand helpen?

PS: het is deze pc waar ik dit probleem mee post dus kan even duren voor ik terug reaag door dit robleem dus
 
Ik raad je aan je netwerk kaart, welke zowiezo porblemen heeft, te verwijderen uit je computer. Test hierna of je computer goed opstart.
Heb je een portable of een desktop pc? Ik vermoed dat defecte hardware (netwerkkaart) aan de basis van je probleem ligt, en ook omdat je vermeld van dat "gele bolletje" in apparaatbeheer.
 
ja het is een desktop pc het gele bolletje los ik op door de driver te instaleren maar daarna blokkeert heel de pc als ik hem darna opnieuw opstart dan is de driver zogezegt weer weg en staat er ook geen geel bolletje meer ookal instaleer ik de driver die ik normaal gebruik dan nog ziet hij hem niet
 
betreft het een pas geinstalleerde windows ..! of heb je dit probleem al van in het begin ..
indien zo dan verwijder je via systeem beheer de netwerkkaart driver :maar voor alleer je dit doe ga je naar de site toe van je moederbord ..omdat ik vermoed dat je netwerkkaart op het moederbord aanwezig is tenzij je een losse netwerkkaart gebruikt..
dus je ga naar de site van je moederbord bijv ; je moederbord is van het merk asus dan ga je naar asus support en geef je desbetreffendt ook de nodige gegevens in van je moederbord ...en je download de chipset driver ...deze omvat grotendeels alles wat je nodig heb ..

opmerking ... je zegt ik gebruik een desktop pc ... waarom wil je dan deze wireless verbinden met het internet !!!
dit gaat wel ..maar dan dien je een wireless netwerkkaart te gebruiken deze is niet voorhanden in je desktop pc , ...
echter is het beter om een internet kabel te gebruiken voor de desktop
 
het gaat ook om een wireless netwerk kaart die ik gekocht heb 5 jaar terug ofzo en nu pas begint hij zijn kuren te hebben en wrm ik een draadloze heb
is omdat er emerdere pc's in huis zijn en maar 1 kabel daarom
is het nu duidelijker dan? ja chipset drivers zijn denk ik allang niet meer geupdate
 
ok ik snap het maar dan heb ik nog de vraag heb je een draadloze modem van telenet gekregen ....indien je op de modem attennes zie staan is deze draadloos ;
indien daar géén attennes opstaan betreft het dus een vaste modem waar je alleen met de kabel kunt aan verbinden tenzij je er een draadloze router aan gehangen heb ...
indien dit het geval is dan moet je via de router draadloos kunnen verbinden ..als de verbinding kan gemaakt worden

opmerking :wil je een desktop gebruiken om draadloos verbinding te maken ; dien je de lan verbinding te verbreken ...ook mag deze optie niet vermeld staan in je netwerkcentrum
 
Instellingen van draadloos etc... allemaal goed en wel, maar een pc die niet verder dan de BIOS opstart de eerste keer en aanduidingen van niet correct werkende hardware?
 
ik moet toegeven die zin had ik niet vermeld gezien , ben er vluchtig over heen gevlogen ... dan kan de 5jaar oude netwerkkaart wellicht de boosdoener zijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan