pc loopt vast tijdens niet gebruik..

Status
Niet open voor verdere reacties.
L.S.

Mijn comp xp prof loopt sinds kort vast als ik'm ff niet gebruik en gewoon aan laat..??
Moet'm dan steeds resetten en vraag me af wat dit kan zijn??
moederbord msi 7253 1.00
200mghz
2 gig cache
Wie weet'n oplossing?

groet Simon

[OPLOSSING]
L.S.

Heb het probleem (toevallig) opgelost na door jullie min of meer op't goede spoor te zijn gezet !! Mijn dank = groot!!
Het opstart tussenfase probleem en soms het blijve hange op msi opstart mamascherm blijft bestaan ! Wat moet ik nog meer weghalen zie kopie hierboven of ='t tijd voor de bios?!??!
Probleem was dat ik comp jaar of 3/4/5 heb en wel netjes heb schoongemaakt ; ook inside stof en evt.andere ellende 4 elektronica..
But vergeten om de lichtmetalen processorcooling + ventilator los te maken en toen pas goed kunnen zien dat deze geheel en al vol zat met alle stof v/d afgelopen jaren !
Met fles perslucht en lionspenseel = de boel weer zoals bij oplevering en 'raar' genoeg loopt meneer de pc sindsdien niet meer vast !!
Misschien = het erg verstandig om dit voortaan als eerste te controleren vanwege het mijns insziens kamerbrede stofprobleem voor elektronica,behalve misschien de stofzuiger (die ook maar ten dele!) houd elektronica niet van stof,stoffige en stofbegroeide ventilators (die dan gelijk veel minder presteren en dat geld voor alle ventilators no matter the task!!) en coolribben of ventilatoropeningen of schachten vol met dust!! Op den duur kost dat of beter gaat dat ten koste van de levensduur !!
Nu heb ik de processor niet aangeraakt maar zag wel soort aanslag erop !
Durfde processor?cache/ram geheuge'niet aan te rake ivm.statische elektriciteit,gelukkig maar want ik hoorde over processorcooling pasta die tussen processor en coolblok word 'gesmeerd'?? Wat is dit voor spul ?? Op wat voor basis? Is'n beetje nacht of dagcreme van m'n vriendin ook goed?? Kan ik het zelf maken net als jongeheregelei??
Alle goeds en succes !!
Vanui't land van de aankomende WereldKampioen voetbal alle Dank!!

Groet Simon.



Voor dat OS keuzeschermpje is het nu eenvoudig hoor.
Installeer dit programma
Wat uitleg op hun site
Dit is de downloadlink
Laat het programma opstarten en druk op het 5de knopje " manage bootloader "
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Simon, kort een paar vraagjes om probleem in te schatten.
Heeft u ook problemen bij het opstarten?
Heeft u alle nieuwe updates van xp geïnstalleerd?
Het kan zijn dat er een paar fouten in xp geslopen zijn, deze kan u vinden via een scan.
Ga via Start, kies nu UITVOEREN, type nu in het venster: sfc /scannow (let op spatie achter sfc), hierbij moet u wel de orriginele xp cd in de speler plaatsen. Men gaat nu kijken of er verschillen zijn in uw besturingssysteem. Hier kan je nog eens alles nalezen over deze werking.
 
Om uit te zoeken of er een probleem is om uit slaapstand te komen, ga eens naar start/configuratiescherm
Selecteer energiebeheer en schakel slaapstand uit.
Kijk eens of hij nog vastzit na een tijd niet gebruiken.
 
Hoi. tijdens opstarten moet ik wel steeds 'earlier version' of windows aanklikken anders startie op in trailversie windows 7 en is resetten mi. alweer de enige mogelijkheid !
Normaal levert dit behalve 't beschreven probleem geen problemen op zou dit wel graag verwijderen,maar weet niet hoe ?!
Sinds jullie advies de windows update niet te downloaden heb ik geen enkele update meer gedaan,bang om de verkeerde te downloaden.. en nummer update die je juist niet moet downloaden niet direkt in beeld..
Heb gescanned now,waarvoor dank,maar schermpje verdween uiteindelijk zonder verdere mededeling what so ever? Is dit gebruikelijk?
Ellende begon nadat ik bs player en kmplayer had geinstalleerd,kan dat er wat mee te maken hebben??
Liep eerst vast bij gebruik players,nu ook bij livemail of niet gebruik,wel aanstaan comp (amd athlon64)
 
Om win7 trial te verwijderen uit opstartscherm:
Kies in het menu start: configuratiescherm, kies in het nieuwe scherm nu SYSTEEM, kies nu GEAVANCEERD. klik nu op het vakje instellingen bij OPSTART- HERSTELINSTELLINGEN.Nu krijg je het vakje SYSTEEM START te zien, klik nu op bewerken. Nu krijg je ongeveer het volgende te zien:

boot loader]
timeout=0
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect
( dit is een voorbeeld van XP Home, dat van u zou ongeveer hetzelfde moeten zijn.
Verwijder nu de regels welke verwijzen naar WIN7.
Nu nog enkel bevestigen met oké overal. Als je nu reboot zal enkel xp uw computer opstarten.
 
L.S.

Heb je raad opgevolgd waarvoor dank! But.. zal'm zo kopieren dan kan je zien wat er nog staat,heb'n engelse versie,dat maak't soms niet mak'lijker maar goed.
Net comp aangezet,gistere alle updates die'k had gemist geinstalleerd,alle nieuwe proggamma's eraf gegooid,naar oudste restore point gegaan,easy cleaner,advance windowcleaner,ccleaner,eusing free registry cleaner 'gebruikt'en net was tie weer vast gelopen tijdens koffie zetten,vooral als ik m'n players gebruik tw,windows media classic,vlc player,bsplayer maakt niet uit welke en vast loopt mijn computerke,ziek word je ervan..
Vooral omdat je niet weet waaraan't ligt of beter wat the hell have i done??
Af en toe 2x bij gebruik easy cleaner 'overbodige bestanden verwijderen' krijg ik'n melding van parameter zus en zo {zal'm zsm noteren!}en dan stopt zelfs easycleaner via aantal Xen win taskmanager 'end process'krijg ik'm weer aan de praat,maar gaat niet van harte! ,ook staan al mn processen op nul behalve 1tje moet ik dat ook kopieren??
Ook startie nog steeds op met tussenkeus wat moet ik nog meer verwijderen?? en overal op ok klikken lukte ook niet vanwege ontbreken ok knop{pen}
Wel 2 regels kunnen verwijderen en alweer paar X opgestart ! Kopie :
[boot loader]
timeout=30
redirect=usebiossettings
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /EXECUTE=OPTIN /FASTDETECT
 
Hoi,

heb nu net scannow procedure doorlopen,daarna verdween't scherm zonder verdere medeling..,=dit normaal??
Liep net weer vast tijdens skypno bellen bleef ahw.hangen
Daarna 3x opstarten,helaas nog steeds met tussenstap sowieso,maar nu met 2x vastlopen op moederbordscherm wat'meneer' vaker flikt !
Dat opstarten opnieuw had ik nog niet gedaan na sfc procede en hoop maar datie weer stabiel = hoewel de reden 4't opstarte'n vastloperke was ofcourse !
Tsjaa ook nog ff alle clean prog,gedraaid dus nu op hoop van ! Net als ons voetbal 11tal moet je soms grote hobbels nemen en vind je onverwachte gebeurtenissen op je pad[th]!!
Sowieso hardstikke bedankt !

Fijne dag,

groet Simon
 
L.S.

Heb het probleem (toevallig) opgelost na door jullie min of meer op't goede spoor te zijn gezet !! Mijn dank = groot!!
Het opstart tussenfase probleem en soms het blijve hange op msi opstart mamascherm blijft bestaan ! Wat moet ik nog meer weghalen zie kopie hierboven of ='t tijd voor de bios?!??!
Probleem was dat ik comp jaar of 3/4/5 heb en wel netjes heb schoongemaakt ; ook inside stof en evt.andere ellende 4 elektronica..
But vergeten om de lichtmetalen processorcooling + ventilator los te maken en toen pas goed kunnen zien dat deze geheel en al vol zat met alle stof v/d afgelopen jaren !
Met fles perslucht en lionspenseel = de boel weer zoals bij oplevering en 'raar' genoeg loopt meneer de pc sindsdien niet meer vast !!
Misschien = het erg verstandig om dit voortaan als eerste te controleren vanwege het mijns insziens kamerbrede stofprobleem voor elektronica,behalve misschien de stofzuiger (die ook maar ten dele!) houd elektronica niet van stof,stoffige en stofbegroeide ventilators (die dan gelijk veel minder presteren en dat geld voor alle ventilators no matter the task!!) en coolribben of ventilatoropeningen of schachten vol met dust!! Op den duur kost dat of beter gaat dat ten koste van de levensduur !!
Nu heb ik de processor niet aangeraakt maar zag wel soort aanslag erop !
Durfde processor?cache/ram geheuge'niet aan te rake ivm.statische elektriciteit,gelukkig maar want ik hoorde over processorcooling pasta die tussen processor en coolblok word 'gesmeerd'?? Wat is dit voor spul ?? Op wat voor basis? Is'n beetje nacht of dagcreme van m'n vriendin ook goed?? Kan ik het zelf maken net als jongeheregelei??
Alle goeds en succes !!
Vanui't land van de aankomende WereldKampioen voetbal alle Dank!!

Groet Simon.
 
cooling pasta kan je kopen in computerwinkel, zeker anders niets opdoen.
Gebruik altijd (zo'n dun mogelijk laagje) pasta.

De pasta zorgt er n.l. voor dat kleine oneffenheden in het oppervlakte van koeler en processor opgeheven worden, en dat je dus een veel groter raakvlak met je koeler hebt.
Blijf met uw vingers van de pasta deze is giftig. Doe een plastic zakje of handschoen om je hand!
 
Dank je Ivan
Er zit nog wat op dat durfde ik immers niet weg te halen ivm.die eeuwige statische elektriciteit.
Weet je nog iets wat ik kan doen om die 'tussenstap' bij het opstarten te te deleten??
Wat ik totzover gedaan heb : hielp niet..(zie vorige @'s !!
Knap trouwens dat 'bij normaal gebruik' zo'n processor alleen maar uitvalt bij onvoldoende cooling ipv. wat vaak't geval is/was bij andere elektronica doorbrandt oid!!
Nogmaals vermoed dat bij gelijke problemen zoals ik had (dat kan ik nu wel schrijven:geen uitval meer!!) de eerste stap moet zijn stof controle van de processorkoeler want anders ontdek je de werkelijke oorzaak misschien zelfs wel nooit..!!
Mijns insziens maakt men't dan te moeilijk,terwijl de basis van een computer de processor = e'n goede koelhuishouding!!
Of zie ik dat verkeerd !

Groet ui't land van de aankomende wereldkampioen voetbal en't begin van de Tour die aanstonds jullie mooie land zal binnengaan!!

Groet en dank,

Simon
 
Eens de koeler los MOET JE DE KOELPASTA DIE ER NOG IS ONMIDDELIJK WEGHALEN EN VERVANGEN.
Dus houd de temperaturen in de gaten, en spoed u morgen naar de winkel.
 
Heb gelijk temp. gedownload en bijgevoegd !
Zal die pasta halen,maar denk da't wel goed gaat tot zolang !
Maar ja,ik wist dat allemaal niet en heb dus veel geluk gehad klaarblijkelijk!
Hij raakt natuurlijk ook niet zo gauw oververhit van potjes schaken dat = eerder mijn deel dan,denk ik !
Bedankt voor de waarschuwingen en de aanwijzingen,dat vergeet ik nooit meer!

Groet Simon
 
Probleem is het contactvlak, de oude pasta word hard en de oneffenheden zorgen voor een veel te klein contactvlak.

Die tussenstap, is dat nog steeds dat scherm met die vroegere versie van windows?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan