PC onderdelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik ben van plan binnenkort een PC in elkaar te zetten voor op kantoor.
Ik had al een lijst van onderdelen gemaakt en zou graag jullie advies hierover willen hebben.
Het gaat om een computer die niet te veel hoeft te verdragen, maar het ook niet over een jaar of twee moet begeven.
Het moet een krachtige computer zijn die goed kan 'multitasken' maar is niet bedoeld om op te gamen.
Hier is een lijst van de onderdelen die ik had verzameld(nog niet gekocht).
winkelmandje.png
Alvast bedankt,

Yusuf Noor
 
Een i5 is voor alleen kantoor toepassing wel te veel van het goede. Een Sata 3 schijf is ook niet nodig.
Een i3 2100 zou mijn keuze zijn om lekker soepel te werken als je veel multitasking gebruikt. Maar een oudere dual cor of quad core doet het ook goed bij alleen kantoortoepassingen.
 
SATA3 en een Core i5 is zeker de moeite. Ik zou indien het budget het toelaat er zeker voor gaan. PATA laat je deze tijden best achterwege, tenzij je een oude PC een 2de leven wilt geven. En dat kan je trouwens ook nietmeer aansluiten op nieuwere mainboards zoals die Intel.
Een videokaart is niet nodig daar je mainboard onboard heeft. En zeker ok voor bureau toepassingen.
Een Core i3 vind ik net eronder, persoonlijke mening. Een i5 is een goede middeklasser.
 
Ja kan ook. Op de meeste moederborden is een viedeokaart aanwezig.

Wat i5 en sata3 schijf betreft, het is jouw keuze.

Het is niet slecht, ik zeg alleen dat het overkill is voor de toepassingen die jij gaat gebruiken.
 
Jep, als je een boxed CPU koopt zit er een cooler van Intel zelf bij. Goede kwaliteit.
Een cooler is een component waar slijtage op komt, afhankelijk van de omgeving (stof, ....). En dit is een zeer belangrijke component, dus bespaar aub niet op een cooler. Dat is hetzelfde als een gebruikte injectienaald vragen in een hospitaal....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan