Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Beste,
Na variabele tijd bevriest het scherm, de muis is vast en je kan alleen geforceerd heropstarten.
Ik vermoed dat er trojaanse paarden opzitten maar kan nooit lang genoeg scannen om ze te detecteren en te verwijderen. Het kan ook een temperatuurprobleem zijn maar ik lees voor de cpu 56 °C en voor het systeem 47 °C. Dat zijn normale temperaturen dacht ik.
Hebben jullie enkele ideëen wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Groeten
Jdr
 
doe eerst eens een register tweak tegen het vastlopen .. daarna kunnen we verder gaan !
type in het zoekvenster regedit
ga naar HKEY_CURRENT_USSER /Software / Microsoft / Windows / CurrentVersion / Explorer.
maak hier of bewerk hier de DWORD-waarde DesktopProces
geef deze de waarde 1 om de processen onafhankelijk van elkaar te laten uitvoeren ( minder kans op vastlopers )

indien je de DWORD DesktopProces niet vermeld zie staan moet je deze aanmaken ...
om deze aan te maken klik je met rechts op een leegge plaats waar de sleutels vermeld staan ..en kies je nieuw ..
vervolgens selecteer je om een nieuwe DWORD key aan te maken ....geef deze de naam DesktopProces....klik op deze nieuwe sleutel en geef deze dan de waarde 1 mee


herstart je systeem !!.
installeer [URL="http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button]malwarebytes free[/URL]
laat deze updaten ; en daarna doe je een volledigge scan van je systeem ...
opmerking ....sluit al de geopende programma's af voor alleer je malwarebytes laat scannen ...
blijf ook daarna malwarebytes verder gebruiken
 
Laatst bewerkt:
ik reageer op het antwoord van gtex
Heb malwarebytes gebruikt maar het resultaat was "nul infekties". Misschien belangrijk, in het hele zoek proces van voor deze malwarebytes search had ik systeemherstel gedaan en alles terug gezet naar een datum waar het probleem zich niet voordeed, de infekties die ik in een scan met AVG nog had gezien, meer dan 10 trojaanse paarden (veel backdoor types) zijn door dit herstel naar vroegere datum niet meer zichtbaar maar manifesteren zich misschien nog.
Mijn probleem is dat ik wel een herinstallatie wil doen maar als het een hardware probleem is dan is de moeite voor niets. Daarom mijn vraag naar ervaring met dit soort problemen.
ps toen ik het resultaat van de avg scan zag was het scherm al bevroren en kon ik de paardjes niet meer in de kluis kieperen.
 
voor de goede orde meld ik dat ik het systeem heb geherinstalleerd en nu met een verse pc ben heropgestart. Tot hiertoe is alles in orde behalve het geluidssysteem waar ik de juiste driver niet voor vind.
Het is een intel 82180GB ICH7 AC 97 audiocontroller maar wat ik ook download, het stuurprogramma wordt niet geïnstalleerd.
Zoals zo dikwijls heeb de eigenaars van de pc geen enkele cd meer van die pc en moet ik zoeken tot ik er bij neerval!
Is hier een oplossing voor?
Beste Groeten
JDR
 
PC kast openen en kijken welk merk en model nummer er op het moederbord staat.
Dan naar de website van die fabrikant gaan en daar de gepaste drivers downloaden mbv het modelnummer.
 
voor de goede orde meld ik dat ik het systeem heb geherinstalleerd en nu met een verse pc ben heropgestart. Tot hiertoe is alles in orde behalve het geluidssysteem waar ik de juiste driver niet voor vind.
Het is een intel 82180GB ICH7 AC 97 audiocontroller maar wat ik ook download, het stuurprogramma wordt niet geïnstalleerd.
Zoals zo dikwijls heeb de eigenaars van de pc geen enkele cd meer van die pc en moet ik zoeken tot ik er bij neerval!
Is hier een oplossing voor?
Beste Groeten
JDR
Zelf eens laten zoeken naar driver op internet is soms al genoeg. Ik dacht dat de ac 97 een veel gebruikte audiocontroller was.
 
beste helpende handen,
de driver heb ik gevonden t'is de WDMA406, Everest gaf voor het moederbord "naam moederbord onbekend" de naam van de chipset had ik wel en zo heb ik dan alles gevonden. Allemaal bedankt.
JDR
 
dan veronderstel ik dat hier een slotje op mag !!
al eens gedacht om speccy te installeren , deze gratis tool geeft zelfs meer dan everest weer over wat er zoal voorhanden is op die pc
 
Dag Jdr

Na variabele tijd bevriest het scherm, de muis is vast en je kan alleen geforceerd heropstarten.
Ik vermoed dat er trojaanse paarden opzitten maar kan nooit lang genoeg scannen om ze te detecteren en te verwijderen.

Geforceerd heropstarten is dus de aan/uit knop indrukken van de computer. Lukt het om taakbeheer te starten en daar actieve programma's af te sluiten.
taakbeheer openen doe je door tegelijkertijd CTRL + ALT + Delete toets in te drukken. kiezen voor toepassingen en elke geopende toepassing één voor één afsluiten. lukt dit niet denk ik in de richting van een infectie.
Voor alle zekerheid, plaats hier eens een HijackThis logje ter controle.
Hoe hijackThis gebruiken lees je hier.

Heb malwarebytes gebruikt maar het resultaat was "nul infekties".

Heb je voor het scannen eerst een Update uitgevoerd en gekozen voor volledige scan?

Ik heb al je berichten eens goed gelezen, je computer kan ook een Virut infectie hebben. Bij een Virut infectie als daar niet snel ingegrepen word is een format en herinstallatie van windows onvermijdbaar.
 
Laatst bewerkt:
Dag Jdr



Geforceerd heropstarten is dus de aan/uit knop indrukken van de computer. Lukt het om taakbeheer te starten en daar actieve programma's af te sluiten.
taakbeheer openen doe je door tegelijkertijd CTRL + ALT + Delete toets in te drukken. kiezen voor toepassingen en elke geopende toepassing één voor één afsluiten. lukt dit niet denk ik in de richting van een infectie.
Voor alle zekerheid, plaats hier eens een HijackThis logje ter controle.
Hoe hijackThis gebruiken lees je hier.



Heb je voor het scannen eerst een Update uitgevoerd en gekozen voor volledige scan?

Ik heb al je berichten eens goed gelezen, je computer kan ook een Virut infectie hebben. Bij een Virut infectie als daar niet snel ingegrepen word is een format en herinstallatie van windows onvermijdbaar.

Indien het systeem "bevriesd" is het onmogelijk om zelfs taakbeheer of andere toepassingen te starten. De kans op een virus is hier zeer klein. Hardware problemen of sommige falende kernel mode processen kunnen een systeem doen bevriezen, software (waaronder dus ook virussen) zelden of nooit. Een virus kan een systeem doen falen maar een systeem 100% doen crashen? Daar stel ik me serieus vragen bij...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan