Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Het volgende brobleem stelt zich,wanneer ik de JPW1 connector aansluit op het moederbord gebeurd er totaal niets meer ,je hoort alleen een kleine klik,wanneer ik deze afkoppel van het moederbord,start de ventilator en kan ik de dvd stations openen en sluiten,dat is alles.Mijnvraag is nu ,wat is er stuk ,het moederbord of de processor?De PPW1 connector voorziet de processor ofwel het moederbord van stroom ,maar daar ben ik niet 100% zeker van.

Mvg
Jepeke.
 
De PPW1 is om de processor van extra stroom te voorzien (ik dacht vooral op momenten dat de videokaart met veel stroom gaat lopen.
Voor gewone kantoortoepassingen moet het ook zonder deze voorziening kunnen starten.
Als je stroom zet op deze connector en de pc doet helemaal niets meer denk ik dat er een defect is aan het moederbord.
Ergens tussen de connector en de CPU.
Kan kortsluiting zijn, kapotte condensators...
 
Beste,

Het volgende brobleem stelt zich,wanneer ik de JPW1 connector aansluit op het moederbord gebeurd er totaal niets meer ,je hoort alleen een kleine klik,wanneer ik deze afkoppel van het moederbord,start de ventilator en kan ik de dvd stations openen en sluiten,dat is alles.Mijnvraag is nu ,wat is er stuk ,het moederbord of de processor?De PPW1 connector voorziet de processor ofwel het moederbord van stroom ,maar daar ben ik niet 100% zeker van.

Mvg
Jepeke.


Ik moet hier nog een ervaring van een paar jaar geleden aan toe voegen, ik had er te laat aan gedacht.
Ik heb eens gehad dat een pc hier niets meer deed telkens als ik de floppy aansloot.
De datakabel was geen probleem, maar de voeding er op en t was gedaan met spelen.
Het floppystation dacht ik, maar op een andere pc werkte die dan wel weer.
rarara

Het was mijn voeding die defect was.
Koppel alles af (cdrom, internet, floppy, pci kaarten er uit...., zelfs de videokaart er uit als ze niet on-board is.
Probeer dan eens met een andere voeding als het dan nog niet werkt.
Als je 3 beepjes krijgt wegens geen ram, videokaart en keyboard maar verder draait het normaal, dan is het moederbord in orde.
Kleine kans, maar het is er een.
Ik had er destijds 3 dagen lopen over piekeren omdat ik nooit in de verste verte niet aan de voeding zelf dacht.
 
Nijltjetweety,

Sorry,maar het eerste wat ik gedaan heb was een nieuwe voeding gaan halen en hij deed het nog niet,en hij doet het wel als ik die JPW1 stekker uit het moederbord trek,teminste de koeler en de DVD stations kan ik openen en sluiten ,dus de voeding kan het niet zijn.Heb er trouwens mijn voeding ingeplaatst met hetzelfde resultaat tot gevolg ,maar alleszins bedankt voor jr reactie .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan