Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Beste,

Is het juist dat PC Tools firewall plus verdwijnt? ;! Ik ben ze nu gewoon en vind ze goed genoeg. Bij het downloaden verwittigt ze me zelfs als een app. de verdomde 'Ask toolbaar' wil installeren, zelfs nadat ik die had uitgevinkt het in de setup wizard. Die kan ik zo met zekerheid blokkeren.
Moet ik overschakelen naar COMODO? Dit schijnt zelfs de beste te zijn, maar met veel pop-ups. Dat is niet erg - zolang C. ook de Ask toolbaar tegenhoud...

m.v.g.,
WW
 
Laatst bewerkt:
Wawa,

ten eerste is het zo dat comodo veel beter is dan de FW van pctools. die blijkt zo lek als een zeef qua onzichtbaarheid op het net. ten tweede kan je de gevoeligheid van beslissingen aanpassen zodat hij meer beslissingen in jou plaats neemt.

MAAR

ten derde is er een freeware firewall die nog beter is en die niet zo veel meldingen geeft: ZoneAlarm

ik adviseer je van deze te installeren. de eerste uren na de installatie zal je pc wat trager lopen, maar dat komt omdat zonealarm al je programma's optimaal aan het beveiligen is...
 
Antwanneke,
Bedankt voor je reactie. Ik verwachtte niet veel meer, want mijn vraag dateert al van begin november. Ik had «PCTools» als firewall en «AVG 10» als virus/malware-beveiliging. Je weet er zeker al van, maar «AVG» heeft onlangs voor de tweede keer paniek veroorzaakt door het doen crashen van Windows. Daar heb ik gelukkig geen last van gehad, maar AVG hield plots op met updates te sturen. Daarom - en omwille van mijn onzekerheid over PCTools - heb ik dan maar Microsoft Security Essentials geïnstalleerd. Daarbij scan ik regelmatig offline met MBAM, Emisoft Anti-malware, Ad-Aware en SuperAntiSpyware. Van het goede teveel zeker? Alleen de twee laatste vinden nu en dan soms’ iets’. Van de aanwezigheid van MSSE’s merk ik niets, behalve de dagelijkse updates. Niettemin zal ik ZoneAlarm toch eens bekijken.
m.v.g.,
WW
 
tja Wawa, het kwam weer in het lijstje 'nieuwe' terecht door de reply van de gast. vorige keer heb ik de post gemist.

ik stel vast dat je veel bezig bent met veiligheid. zoals je zelf aangeeft van het goede wat teveel. je kan het wel een beetje beperkter houden.

-heel af en toe scannen met MBAM (vind ik beter dan adaware of superanti) als je een vermoeden van infectie hebt volstaat.
-AVG heeft zijn flater van een paar weken geleden rechtgezet. je kan de nieuwste update hier op onze site (32 bit) afhalen. dat volstaat zonder MSessentials ( die ver ondermaats scoort)
-en dan zonealarm erbij en je bent perfect veilig op het net

:p
 
Antwanneke,
Dat ik zo geobsedeerd ben met veiligheid heeft te maken met wat ik voor heb gehad één jaar geleden: mijn toenmalige Laptop (nu desktop) heeft na het binnenkrijgen van een ‘Russische wat-dan-ook’ de geest gegeven. Ik zag heel kort een Russische tekst en ‘bam’, het was gedaan. In één seconde € 1000 naar de vaantjes. Echt waar - met diskcrash en al!
Bedankt voor je goede raad. Zoveel verwachtte ik niet van MSSE, maar het moest rap gebeuren in afwachting van een betere oplossing. Ik hou met je voorstel, «ZoneAlarm» en de «nieuwe AVG», zeker rekening.
m.v.g.,
WW
 
Laatst bewerkt:
dan gaan we dit afronden als opgelost.

wat ik als laatste bedenking wel wil meegeven is dat het me sterk lijkt dat het onmogelijk was om je harde schijf te formatteren en er een nieuw besturingsprog op te zetten... maar het zal wel als jij dat zegt. ;! dit is nu het soort malware waarvan ik het nut niet snap. okee als ze je systeem overnemen om het te gebruiken of je gegevens te stelen, tot daar aan toe, maar gewoon vernietigen???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan