Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,

ik heb van mijn broer een pc van 2 jaar oud gekregen die ik eventueel zou upgraden.
De processor is nu een AMD athlon XP 3000+ met 512mB ram ,de vraag is als ik een nieuwe processor plaats en ramgeheugen bijsteek ius dat voldoende of moet je het moederbrd nog vervangen ook?
Ik zou een AMD dualcore 5000 of zo willen insteken.ik wil er ook niet teveel geen kosten aandoen,want voor 500euro heb je een nieuwe.

grtz
 
Ik zou je aanraden om eerst enkel een geheugenstick van 1 of 2 gig bij te steken. Als al de rest aan je eisen voldoet, zoals de videokaart ed, dan is dit een van de opties. Een nieuw moederbord met processor + koeling, dan rekening houdend dat de rest ook nog eens compatibel moet zijn, dan kun je inderdaad beter een nieuwe kopen. Beste wensen voor het nieuwe jaar.
 
hallo,

ik heb van mijn broer een pc van 2 jaar oud gekregen die ik eventueel zou upgraden.
De processor is nu een AMD athlon XP 3000+ met 512mB ram ,de vraag is als ik een nieuwe processor plaats en ramgeheugen bijsteek ius dat voldoende of moet je het moederbrd nog vervangen ook?
Ik zou een AMD dualcore 5000 of zo willen insteken.ik wil er ook niet teveel geen kosten aandoen,want voor 500euro heb je een nieuwe.

grtz

Welk model / merk is je moederbord? Is het Socket 939 of AM2?
Indien S939 kan je zoeken naar een 2dehands CPU of eentje op ebay bijvoorbeeld, nieuw zijn deze niet meer te verkrijgen.
Indien AM2, deze zijn nog vlot te verkrijgen, je kan dan upgraden naar een dual core CPU.


Indien S939 kan het dus wel nuttig zijn om moederbord, CPU, RAM en eventueel videokaart te vervangen. De kostprijs zal excl werkuren ongeveer 160 a 250 euro zijn afhankelijk van de gekozen modellen en met of zonder videokaart.
 
Hey,

ik zal even moeten kijken ,volgende week ga ik hem hebben denk ik.
Ik ga al beginnen met hem te formateren ,want die pc zit volledig vol met allerhande brol:ahhhhh:
Alvast bedant voor de richtlijnen (y)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan