pc valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi

ik heb na een maand of 6 mijn pc terug boven gehaalt:duimop: en ik starten hem op en hij
rebote steeds ik dacht ik ga een een formatje doen ma lukte ni door reboot dus heb ik pc open gedaan het stof weg gehaalt
en terug op gestart maar nog steeds reboot ;!
kan dit aan mijn cpu liggen die stuk is want heef toch 6 maand stil gestaan zonder stroom in de kou ale kou ik zou zege geen kamer tempratuur

nog 1 die ik heb even beeld ge had en toen stond er cpu over hit presse f1
 
hmm. Door kou zal een computer niet zo gauw defect raken.
Wat wel gebeurd kan zijn is dat toen de PC uit de kou naar de warme ging deze erg vochtig geworden is van binnen. Je moet eigenlijk alle electronische apparaten altijd eerst even laten acclamiseren.
En als je de PC daarna dus meteen aangezet hebt, kan hierdoor ergens een korstsluiting zijn ontstaan en een chip o.i.d. onherstelbaar zijn beschadigd.
Alles wijst in iedergeval op een hardware probleem. Moeilijk te zeggen wat er defect kan zijn. Om hier achter te komen is alles uit de PC halen en 1 voor 1 terugplaatsen en opstarten en luisteren naar de BIOS beepjes en zo proberen te achterhalen wat er defect is. Je moet hierbij ook een lijst met deze beepjes hebben voor wat deze betekenen.
 
er zijn 3 grote makers van bios op de markt. Phoenix, Award en AMI. elke fabrikant heeft zijn eigen bios biepjes.

BIOS-gegevens zoeken:

1. Schakel de computer in.
2. Druk eenmaal op de toets PAUSE/BREAK terwijl de geheugentelling op het scherm wordt weergegeven. Op de meeste computers wordt met de toets PAUSE/BREAK de inschakelroutine onderbroken. Het is echter mogelijk dat de routine op bepaalde computers wordt voortgezet.
3. Lees alle gegevens op het scherm en noteer deze.

Belangrijk Noteer vooral de informatie onder aan het scherm. Deze gegevens kunnen bepaalde informatie over de versie en de datum van het BIOS bevatten. Bovendien vindt u hier vaak de versie en het niveau van de Plug en Play-specificatie van het moederbord.

U ziet bijvoorbeeld de volgende gegevens:
* Boven aan het scherm:
AWARD Modular BIOS version 4.51pg Energy Star Alliance PnP BIOS Version 1.0a Release 06/06/1996/L
* Onder aan hetzelfde scherm:
06/17/96-001430vx-2a59HtBC-00 Hit F1 to run setup.

eenmaal je te weten bent gekomen welke fabrikant je bios maakte, bezoek je hun site voor verdere details.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de aanvullende info. Inderdaad eerst even zoeken welke BIOS er in zit.
Spanning van de PC halen.
Daarna de PC openmaken en alles los halen. Behalve de connectoren van de aan/uit schakelaar en eventuele led lampjes. Ook de voedingsconnectoren naar het moederbord moeten vast blijven zitten.
Grafische kaart en eventueel de geluidskaart en andere kaarten er uit halen. Het geheugen er uit halen. Laat de processor ziiten waar hij zit in eerste instantie. Spanning op de PC zetten.
Opstarten en goed luisteren en opschrijven welke beepjes je hoort.Dit vergelijken met de beepjes die bij het BIOS horen en uitzoeken of alles klopt wat je hoort. Zo plaatst je telkens een onderdeel terug en vergeet niet telkens de spanning van de PC te halen.
Het kan natuurlijk ook de processor nog zijn. die defect is geraakt. Verwijder deze dan ook nog. Luister wel telkens goed naar de beepjes en kijk of het klopt wat je gedaan hebt.
Het kan een lastige klus zijn, maar dit is de enige manier om er achter te komen wat er mogelijk defect kan zijn.
 
hoi

ik heb na een maand of 6 mijn pc terug boven gehaalt:duimop: en ik starten hem op en hij
rebote steeds ik dacht ik ga een een formatje doen ma lukte ni door reboot dus heb ik pc open gedaan het stof weg gehaalt
en terug op gestart maar nog steeds reboot ;!
kan dit aan mijn cpu liggen die stuk is want heef toch 6 maand stil gestaan zonder stroom in de kou ale kou ik zou zege geen kamer tempratuur

nog 1 die ik heb even beeld ge had en toen stond er cpu over hit presse f1

Die F1, zou kunnen beduiden dat Uw moederbordbatterij aan vervanging toe is. Mogelijks vind hij de schijven niet bij het opstarten. Als je dan F1 indrukt, start hij dan wél verder op?
 
nu blijft mijn pc wel aan hij reboot niet zomaar
ik heb alles los gekopelt en even laten ligen en terug aan gesloten en toen ging het
maar er is een ander probleem op gekomen ik krijg geen format gedaan
er komt elkeskeer page_fault_in_nonpage_area
ik heb de win xp home geprobeerd de xp hunter en win 7 en hij doet het met zen alle 3
 
Harde schijf defect? Zie je trouwens nog in bios welke schijf er aan hangt? Als de schijf defect is, geen systeem= niet booten=geen format=niets meer.
 
mij pc valt steeds uit !!!!!!!

mij pc valt steeds uit !!!!!!!

er komt iets blauw bij me, en dan , gaa die 10% ........... 100% ,dan calt die uit :/ kunnuen jullie mij helpen?.
 
Gaat hier ook om een BSOD waarbij er een crashdump gegenereerd wordt (0-100%).
Hardware problemen hoogst waarschijnlijk dus. Of verkeerde/slechte drivers...
Eens opstarten in veilige modus en kijken of de pc dan wel opstart. (F8 tijdens boot)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan