Status
Niet open voor verdere reacties.
Omdat Pinnacle Studio 14 diverse problemen gaf, heb ik Studio 12 weer geinstalleerd op mijn Dell Inspiron (4 GB , Windows 7, 64 bits).
Bij het schrijven van een film naar een DVD, ontstond er een fout, waardoor de DVD niet is af te spelen.
Toen ik het project opnieuw wilde laden in het Studio 12 programma, bleek de project file leeg. Kortom de projectfile (.stx) is verdwenen en er zijn ook geen vorige versies teug te vinden.
Wel is er nog een file met de zelfde naam als de verdwenen projectfile, maar met file extensie PLP (ca 3.7 GB). IK kan deze PLP file echter niet openen in Studio 12.
Is het mogelijk dat Pinnacle de .stx projectfile heeft opgeslagen als een PLP file toen er iets mis ging met het maken van de film ?
Is er iemand die dit herkend en mij kan zeggen of en hoe deze PLP file te converteren is naar een .stx file die wel in Studio 12 geopend kan worden.

Vast dank voor de moeite,
Maarten
 
Een downgrade naar een oudere versie kan vele problemen opleveren met Videobewerkingssoftware.
Ik vrees dat je de film opnieuw moet monteren.

Maar waarom terug naar versie 12 ? Er is niets mis met versie 14.
 
Pluis bedankt voor de reactie. Ik hoop dat er nog iemand is die iets over de PLP file extensie kan zeggen en of die file naar studio stx extensie is over te zetten.
Ten aan zien van Studio 14 het volgende.
Nadat ik succesvol met Studio 9 en 12 had gewerkt, heb ik in 2009 Studio 14 aangeschaft. Op het eerste gezicht een verbetering, maar snel bleek dat het een aantal problemen had.
1. de remote control bij import van een DV video camera, bleek niet goed te werken. Avid gaf als reactie dat het bij sommige cameras en sommige PC configaties voorkomt, en dat dit niet te verhelpen is.
2. Scenes die op de tijdlijn worden geplaatst, worden niet in de zelfde volgorde afgespeeld. Ook werden er niet geselecteerde scenes uit opgeslagen beeldmateriaal door het programma geheel ongecontroleerd op de tijdlijn van een project geplaats. Hierdoor werd Studio 14 onbruikbaar voor editting. Avid-Pinaccle helpdesk kon dit niet verklaren en dus ook niet oplossen. Op verzoek van de helpdesk heb ik twee keer beeldmateriaal uit mijn Studio 14 projecten ge-upload naar de Avid server in Duitsland. Daarna nooit meer iets van de Pinnacle helpdesk vernomen en er werd niet meer op mijn berichten of mails gereageerd.
3. Door een ander probleem in mijn Dell Inspiron PC werd het moederboardvervangen. Daarna was probleem nr. 2 ineens verdwenen.
4. Het maken van een DVD schijf van de nieuwe Studio 14 projecten leverde problemen op. De gebrande DVD kan op geen enkel mediam worden afgespeeld.

Na deze ellende had ik genoeg van Pinnacle en zoek nu een andere video editer. Echter ik had nog enkele niet afgemaakte Studio 12 projecten die ik nu probeer af te maken, waarvoor ik dus (helaas) Studio 12 weer nodig heb. Vandaar. Maar ik zie niet in waarom na 2 jaar succesvol gebruik van Studio 12, deze versie nu plotseling niet meer goed zou zijn.

Samenvattend: er is alles mis met Studio 14 (althans bij mij) en er is nog veel meer mis met serviceverlening van Avid-Pinnacle.
Maar eerst hoop ik dat ik mijn verdwenen Studio 12 project weer kan terugvinden en succesvol kan branden op een DVD.
Wie heeft nog goede tips en suggesties om mijn probleem op te lossen ??

Maarten
 
Er zijn nogal wat update geweest voor versie 14. Heb je die allemaal geinstalleerd ?

Ik gebruik inmiddels zo af en toe versie 15, maar alle problemen die jij schrijft over versie 14 heb ik nooit gehad.

Als je een goed alternatief zoekt, kan ik je Adobe Premiere aanbevelen. Het is geen goedkoop programma, maar wel veel uitgebreider dan Pinnacle. Ook Sony Vegas is een leuk alternatief. Heb ik ook eens volledig uitgetest en dat beviel ook prima. Je moet hier wel even wat tijd insteken om alles te vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan