Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Zopas een telefoontje gekregen van een (bijna blinde) vriend uit Aalst.
Krijgt sinds een week vervelende pop-Ups in zijn Internet Explorer.
Norton brengt geen soelaas.
Hij krijgt de melding dat zijn systeem op het punt staat te crashen en dat hij moet op OK drukken om het op te laten lossen.
Hij beweert niet op Ok gedrukt te hebben en die komen steeds weer.
Wat kan ik hem aanraden om het op te lossen? Het is duidelijk een stukje spyware die ingeslopen is en niet verwijderd wordt door Norton.
 
vooral eerst een volledige scan met een up to date zijnde malewarebytes ...kun je hem aanraden...
tevens laat je hem de controlle doen via de internet opties tap " privacy" of de pop-upblokkering wel aangevinkt staat ?
 
Nuttige info
Pop-upblokkering in Internet Explorer: veelgestelde vragen

Eventueel ook eens het stappenplan laten uitvoeren.



Welk Norton product gebruikt hij juist ?

Eventjes geduld, ik geeft alles door via mail. Ik weet dat hij via telefoon me vertelde de laatste versie van Norton te hebben. 3 dagen geleden nog een scan gedaan zonder iets te vinden. De Norton is Up to date met de laatste virussen.
Alles is legaal. Hij heeft ook voorleessoftware wegens zijn beperkte zicht. Is een computer aangekocht met subsidie.

Ondertussen antwoord gekregen. Het gaat om Norton 2012.
En het goede nieuws, MBAM geinstalleerd en laten lopen. Probleem lijkt volledig opgelost.
Aan allen in naam van Freddy, hartelijk dank voor de hulp.
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen antwoord gekregen. Het gaat om Norton 2012.

Ik veronderstel dat het om Norton Internet Security 2012 gaat. Intussen is NIS 2013 verschenen. Om bij te werken naar NIS 2013 moet je vriend het volgende uitvoeren.
Rechtsonderaan in de taakbalk op het icoontje van Norton rechts klikken.
Helemaal onderaan in het menu klikken op Controleren op nieuwe versie. Er zal een mededeling verschijnen dat er een verouderde versie geïnstalleerd staat en deze bij te werken naar de nieuwste versie. Dit is kosteloos.
Na het bijwerken naar NIS 2013 moet de computer heropgestart worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan