Portaldosites verwijderen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zit al een tijdje met Portaldosites, een soort zoekmachine, die je dus niet kan verwijderen.
zoek je het op bij Google, dan zou een een soort virus zijn.
Nochtans als ik mijn computer scan met Malwarebytes, dan vind hij niets.
Als ik bij opties kijk, dan staat vermeld dat mijn opstartpagina zita.be is, en toch is het eerste wat op het scherm komt Portaldosites, zowel op Mozilla Firefox als op Internet Explorer.
Verwijder je zita.be en zet je google inde plaats dan blijft Portaldosites eerst verschijnen.
Verwijder je Mozilla van je computer, dan is het er nog.
Hoe raak ik van die .... af?

PS. Mijn oude XP-computer, die met het politievirus zat .
Heb ik naar het containerpark gebracht, na eerst de harde schijf vernietigd te hebben..
Na een drietal weken intensief e-mailen met de moderator van mijn (betalende) antivirus Avira Anivir (doe dit, probeer nu dat, en doe nu eens zo enz.) was ik het meer dan beu.
Ik had de vraag hier op het forum ook gesteld om het politievirus te verwijderen, maar de antwoorden waren hetzelfde als de moderator van Avira me gaf, zonder enig resultaat.
Wat ik van dit alles geleerd heb is dit: wil je je computer gezond houden ?
Zet hem dan gewoon niet aan.
Succes verzekerd .
 
Bekijk bijlage 10825

•Sluit alle browsers/websites om konflicten tijdens het verwijderings proces te voorkomen.
•Download AdwCleaner vanaf de officiële locatie, naar u desktop (Bureablad) van windows
•Start adwcleaner.exe
LET OP: Windows 7 gebruikers rechts klik op adwcleaner.exe en selecteer ‘als Administrator uitvoeren’.
•Klik op Verwijderen (zie afbeelding)​
•Klik bij de vraag over afsluiting van de programma’s op OK
•Na het verwijderen van de malware komt de vraag of u wilt herstarten, klik dan op OK
•Na het opnieuw opstarten van de computer, opent zich een logfile.

ADWCLEANER VERWIJDEREN NA EEN SCAN
Om Adwcleaner.exe te verwijderen na een scan is heel simpel, u klikt met de rechtermuisknop op adwcleaner.exe en selecteert verwijderen.
Adwcleaner.exe is een stand-alone executable, er is geen de-installatie (setup) proces nodig om adwcleaner.exe te verwijderen uit u computer.


Verwijder de Search.portaldosites.com adware uit de Mozilla Firefox browser
Open de Mozilla Firefox browser,
klik links bovenin op de grote oranje ‘Firefox’ knop en klik door op ‘Probleemoplossingsinformatie’.
Ga naar de knop rechtsbovenin ‘Firefox herinitialiseren’.
Bevestig dit, sluit Firefox en start deze opnieuw op.
Open Mozilla Firefox opnieuw en installeer de volgende addon: SearchReset.
Deze addon zal u startpagina resetten en de Portaldosites.com adware te blokkeren.

Verwijder de Search.portaldosites.com adware uit de Internet Explorer browser
Open Internet Explorer, ga rechts boven naar het ‘instellingen icoontje’ en klik door op Internet Opties.
Ga naar het tabblad Geavanceerd en klik onderaan op de knop ‘Opnieuw instellen…’
Vink in het scherm wat verschijnt het vinkje bij ‘Persoonlijke instellingen verwijderen’ aan, en bevestig het scherm door op ‘Opnieuw instellen’ te klikken.
Sluit nu Internet Explorer en start het weer opnieuw op.

verwijder ook de PortaldositesToolbar indien deze ook aanwezig is ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan