Windows 11 PowerShell en Terminal

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Kan iemand me in eenvoudige taal uitleggen als ik dit script met Administrator: Windows PowerShell plaats het wel werkt, zie bijgevoegd kladblok voor het script, en als ik hetzelfde script in Terminal beheerder plaats ik deze opmerking krijg:
1755632913721.png

gewoon uit nieuwsgierigheid, iets voor DDragon en anderen misschien.

Merci

Ed

Bijlagen

Op zich is dit gewoon eren waarschuwing dat de "geplakte" code mogelijks niet correct vertaald wordt tijdens de uitvoering ervan.
Bij meerdere lijnen code, is het aangeraden dit in een apart Powerrshell script bestand (.ps1) te plaatsen en uit te voeren vanaf de shell. Dan gaat die alle code als geheel eerst inladen en in zen geheel uitvoeren.
Bij het plakken van de code in een shell/terminal gaat die elke lijn apart uitvoeren, en in het beste geval samenhorende lijnen herkennen en naargelang de juiste uitvoering hier ook voorzien. MAAR, bij deze laatste kan het evengoed foutlopen. Daarom die waarschuwing.

In het kort, die "Terminal" is een nieuwere wrapper rond de verschillende shell omgevingen (Powershell, cmd, ...). Deze detecteerd de copy/paste en gaat gepaster reageren op de mogelijke gevolgen daarvan. De basic Powershell terminal doet die controle niet. Maar dit heeft op zich niets te maken met de interne werking (Powershell). Dit (de betreffende waarschuwing) is een extraatje wat "Terminal" voorziet.

Terug
Bovenaan