PPS niet kunnen openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Heb gedurende het verlof enkele mails gekregen op laptop met een pps. Sommige kan ik niet openen en ik krijg via de help volgende tekst :

"De presentatie kan niet worden geopend. Mogelijk verhindert uw antivirusprogramma dat de presentatie wordt geopend. U kunt dit probleem oplossen door te controleren of het antivirusprogramma bijgewerkt is en goed werkt. Als dat het probleem niet oplost en de presentatie komt van iemand die u vertrouwt, kunt u het antivirusprogramma uitschakelen en vervolgens de presentatie opnieuw openen. Als u dat doet, moet u opletten dat u het antivirusprogramma weer inschakelt nadat u het bestand hebt geopend."

Ook nadat ik mijn antivirus heb afgesloten krijg ik dezelfde melding. Sommige open echter wel anderen helemaal niet. Ook niet als ik ze opgeslagen heb en ze achteraf wil openen met de huis pc.
Er zit géén virus in want ik heb de files gescand. Het zijn géén pps jes die van dezelfde persoon afkomstig zijn. Heb dit voordien nog nooit voorgehad.
Wat kan de reden zijn en hoe toch te openen?
 
PeaZip mms dit eens proberen krijgt veel open na het schijnt is maar een idee he vriend

Ik heb al alles geopend met PowerPoint. Denk niet dat ik daar een alternatief voor nodig heb. Er moet iets anders mis gegaan zijn.
Degene die ik nu krijg gaan probleemloos open. Maar alleen deze 11 bestanden niet. Waarom de andere wel en deze niet is de vraag.
 
Volgens mij zijn dit;
ofwel corrupte PPS bestanden (dmv virus of corrupte db of ...)
ofwel bestanden met de PPS extensie die niet conform zijn met de PPS standaard (gemaakt in een ander Office packet?, verkeerde extensie, ...)
ofwel PPS bestanden besmet met een virus.
 
Volgens mij zijn dit;
ofwel corrupte PPS bestanden (dmv virus of corrupte db of ...)
ofwel bestanden met de PPS extensie die niet conform zijn met de PPS standaard (gemaakt in een ander Office packet?, verkeerde extensie, ...)
ofwel PPS bestanden besmet met een virus.
Waarom dan van diverse personen plots die corrupte bestanden? Moest het van 1 persoon komen, dan zou ik dat aanvaarden.
 
Is er een (fout)melding te lezen waarom de PPS 'jes niet kunnen geopend worden. Ze kunnen ook beveiligd zijn . PPS jes worden nogal gemakkelijk doorgestuurd , en sommige makers beveiligen hun PPS jes om te vermijden dat ze door onbekende personen zouden kunnen geopend worden.
 
de foutmelding die Mik te zien krijgt is deze ... en ook al zet hij de antivirus tijdelijk uit dan nog lukt het dus niet ...

Ashampoo_Snap_2013.08.21_21h54m37s_003_.png
 
Sla de bijlage ergens tijdelijk op. Rechtsclick met je muis op het betreffende bestand en kies eigenschappen. Beneden staat de mogelijkheid om dit bestand te "unblocken". Standaard worden sommige bestanden geblocked wegens veiligheidredenen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan