Prestatieprobleem geforce 8600m gs in 1024x768

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi iedereen,

Ik heb het volgende opgemerkt, wat ik best wel bizar vind. Ik heb 4 games, die door het feit dat mijn laptop een breedbeeld scherm heeft (met resolutie 1280x800) maar kunnen gedraaid worden in 1024x768. Deze spellen ondersteunen geen breedbeeld, dus dat is de hoogste resolutie. Nu haperen alle 4 da games (need for speed - underground II, need for speed most wanted en c&c-generals + emperor battle for dune), stuk voor stuk niet echt zware games voor mijn pc (dual core 2ghz, geforce 8600m gs en 4gb ram), maar zoals gezegd haperen ze toch. Bij generals heb ik de option ini aangepast, zodat deze nu even op de resolutie draait van 1280x800 en het vreemde is: het spel hapert niet meer (enkel het scrollen doet wat raar). Weet er iemand of er problemen zijn voor het draaien van games en andere toepassingen in 1024x768 en nog belangrijker, weet iemand er een oplossing voor, het zou toch echt neit mogen dat dit hapert.

Mvg
 
Als het beeld stokt bij 1024x768, waar de games voor geshreven zijn, maar niet hapert bij breedbeeldmodus lijkt het mij de monitor zelf die hapert, die moeite heeft om de resolutie om te rekenen.
Dat scrollen zal dan weer aan de videokaart liggen die dan de omrekening moet doen van de bmp om de resolutie om te zetten naar breedbeeld.
Dat is een zware opgave.
Als de game vlot draaien met een andere monitor of via de tv(in 1024x768 dan wel) beter de monitor eens laten nazien denk ik.
Wacht nog op andere reacties want games zijn niet echt mijn ding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan