Printer Canon MP 180

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

natuurlijk dat er juist voor het verlof nog problemen opduiken :-( Ik heb een Canon MP180, een "all in one" waar ik altijd tevreden van geweest ben. Mijn inktcartidges liet ik altijd vullen in een refillstation in de buurt, nooit problemen gehad want na elke 4 à 5 keer vullen kocht ik een originele set. Nu heb ik mijn kleurpatroon opnieuw laten vullen (1ste keer) en als ik nu wil printen zegt hij:

" Het afdrukken kan niet worden uitgevoerd omdat de inktpatroon niet correct is geïnstalleerd of niet compatibel is met deze printer. Installeer de juiste inktpatroon."

Juist geplaatst is ze daar ben ik zeker van en niet compatibel??????? Het is een originele die gevuld is! Waar zit het probleem? Ik kan idd een originele gaan kopen maar dat elkel als er geen oplossing gevonden wordt, het prijsvershil is een beetje te groot, hé.
Dus daarom zoek ik hier alweer hulp.

Het opnieuw vullen van cartridges gaat niet altijd goed.
  • Het enige wat ik kan bedenken is dat er tijdens het vullen iets is beschadigd, waardoor de printer de cartridge nu niet meer herkend.
  • Of er is een vreemde samenstelling van inkt gebruikt. Elk merk en type cartridge kent z'n eigen inktsoort.
Ik denk mijn tweede optie. Dit is een regelmatig voorkomend probleem.
Ik zou even terug gaan naar de winkel die de cartridges opnieuw heeft gevult en vragen of zij een oplossing weten.

ook goede morgen Pluis, jij slaapt al net zoveel als ik heb ik al gezien op de chat: heel weinig dus :-), maar wat je me voorsteld wilde ik ook al doen : even terug naar het refillstation en daar eens even vragen. Het is echter niet de eerste keer dat ik daar laat vullen en daarom was ik ook een beetje verbaasd van het feit dat de printer niet meer ging.... Ik dacht dat er misschien een softwareprobleempje kon opgedoken zijn...
Ik hou je in elk geval op de hoogte.

Alles kan natuurlijk, maar het enige wat veranderd is, is de opnieuw gevulde cartridges.
Dan zou je normaliter gesproken daar moeten zoeken.

Tenzij je tevens software updates hebt gedaan, maar dat staat niet in de topicvraag, dus moet ik dit uitsluiten.

En slapen vind ik altijd zonde van mijn tijd. Een mens leeft al zo kort. Ha ha :duimop:+

Alles kan natuurlijk, maar het enige wat veranderd is, is de opnieuw gevulde cartridges.
Dan zou je normaliter gesproken daar moeten zoeken.

Tenzij je tevens software updates hebt gedaan, maar dat staat niet in de topicvraag, dus moet ik dit uitsluiten.

En slapen vind ik altijd zonde van mijn tijd. Een mens leeft al zo kort. Ha ha :duimop:+

ik heb geen updates gedaan van de software, maar ondertussen nieuwe gehaald, refillstation in verlof -m- ! Het zijn wel geen originele canon maar nog veel te duur en mijn printer werkt weer. Nu heb ik hier nog een lege originele liggen en ga ik eens proberen of ik die chip niet voorzichtig kan vervangen en nog eens proberen. Ook daar laat ik je meer van weten.
Wat dat slapen betreft: is inderdaad verloren tijd: een dag moest 24 h duren en dan heb ik nog tijd tekort :yahoo:

Ik denk dat het refilstation een foutje met de gebruikte inkt heeft gemaakt of men heeft de gereedschappen niet goed schoongemaakt, waardoor resten van een andere inktsoort zich gemengt hebben.

Jammer, maar zoiets komt helaas vaker voor.

Je kunt het proberen om de chip te vervangen, maar ik denk niet dat het probleem aan de elektronica van de cartridge ligt.
Het zou eerder de spuitkop kunnen zijn die beschadigd is geraakt.

Ik hoor het wel hoe dit afloopt en suc6 er mee.

Groetjes, Pluis

Ik heb geprobeert om de chipstrook los te maken maar deze is te goed vastgeplakt op het patroon zelf, dus gaan we het er maar bij laten.
Nog een 3-tal weekjes wachten en dan is het refillcenter terug open en zal ik eens horen wat voor een uitleg zij hebben en wat ze er gaan aan doen......Als het zover is laat ik jullie nog iets weten!

nu was idd het refillcenter terug open maar was ik ondertussen ook een beetje naar andere oorden. Ben toevallig gisteren terug naar het refillcenter geweest en heb daar zonder problemen of discussie een nieuwe, originele, cartridge gekregen. Zij zeggen dat het zou kunnen dat de printer de cartridge niet meer zou kunnen herkennen. Een raar fenomeen dat zij niet kunnen verklaren, zij geven ook toe dat het zou ook kunnen dat zij de chip beschadigd hebben biij het vullen alhoewel dat betwijfeld word.
Nu heb ook heel wat gegoogled en heb ook gevonden dat hun eerste uitleg zou kunnen kloppen en dat wel eens meer voorkomt,en dat zou kunnen opgelost worden met heel wat aan- en uitzetten en de instellingen aanpassen enzovoort. Moet ik nu niet doen want het is wel niet opgelost maar ik kan, voorlopig, verder. Ik ga sowieso terug naar die refilller als deze cartidge leeg is en dan zullen we weer wel zien zeker!!??
Greetz en bedankt voor het wachten, Silverwing, (Hondarijder?) maar het verlof was TE mooi om te laten schieten :-)

Fijne winkel,mss ook omdat je goede klant bent dat ze direct een andere patroon gegeven hebben.
Een chip van een ander patroon nemen zou ik niet doen want die chip zal dan op de volle patroon toch aangeven dat de peatroon leeg is,tenzij je een chipresetter hebt.
Gewoon zien dat de chip rein is,meer kan je niet doen.
Als je wil vink dan nog aan dat het opgelost is,mocht je later nog terug problemen krijgen kan je dat in een nieuw topic doen.
Ps:Ja ik ben een Honda silverwing rijder.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan