Printer Canon Pixma MG6850

Status
Niet open voor verdere reacties.

albert.1946

Steunend lid
Vip Lid
Als ik een testpagina afdruk staan alle kleuren in het afdrukraster, wanneer ik een tekst wil afdrukken wordt de zwarte tekst NIET afgedrukt, de inktcardridges zwart zijn vervangen en aan een gebrek aan inkt is geen sprake. Ook heb ik al een dieptereiniging gedaan zonder resultaat
Als ik een tekst afruk in een andere kleur dan zwart lukt het wel, wat zou nu de oplossing zijn om terug zwart te kunnen drukken ?

Alvast mijn dank, Albert.
 
kijk je instellingen eens na van de printer ...het zou zowaar kunnen zijn dat er zo ingesteld werd om enkel in kleur te printen ...zo heb ik hier de instelling op mijne HP Deskjet F4210 om enkel in kleur of in grijstinten te printen..
 
Zelfs al staat je printer ingesteld om kleur te printen, moet die zwart kunnen printen. Kleur bevat alle kleuren, incl zwart. Het is wel zo dat de printer anders kan omgaan met "zwart" als je een "kleuren" print maakt. Dan gaat die zwart genereren uit de kleuren cartridges ipv de aparte zwarte cartridge aan te spreken. Als je enkel "grijstinten" print, gaat die de apparte zwarte cartridge wel gebruiken. Dus het kan wel helpen om even met die instellingen te spelen.
Er is blijkbaar ook een verschil bij sommige Canon printers in "papiertype". Heb ergens gelezen dat die bij "glossy print mode" zich ook anders gedraagd dan bij "plain paper".
 
Ik heb de printer ingesteld op " grijstinten" maar printer wil niet afdrukken in zwart, het zijn nochtans NIEUWE cardridges ( originele) vandaag geplaatst

Hoe kan ik dit oplossen ?

Alvast mijn dank

Albert
 
bij nazicht welke instelling ik hier hanteerde zie ik juist dat "grijstinten" niet aangevinkt staat het afdrukken in kleur staat hier dus wel ingesteld maar print ik hier een tekst bestandje uit wat enkel uit zwart bestaat dan is dit ook in het zwart ...en gaat deze zijn zwart uit de zwarte patroon halen …
je zegt tevens dat je nieuwe cardridges heb geplaatst ...heb jij dan ook de beschermfolie er af gehaald ( veronderstel van wel ..) of de contacten aangeraakt ...mogelijk dat je deze dan eens dient te ontvetten ...met alcohol of aceton
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan