printer die niet kan geinstalleerd worden wegens ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste helpers.
Gisteren heeft er mij iemand gevraagd om eens te kijken naar de printer want het kan niet scannen (printer all in one).
Goed ik ben dus vandaag geweest en het de software verwijderd en de cd rom geplaatst om de printer terug te installeren (ook heb ik dus de printer afgesloten van de pc ).
Nu gaat alles goed totdat ik terug de printer moet aansluiten op de pc.
Windowsinstaller komt dus op de proppen en zegt dat het nieuwe hardware heeft gevonden,deze melding heb ik dus een drietal keer geannuleerd en rustig afgtewacht totdat de software van de printer zijn werk gedaan heeft maar het blijft gewoon op 65% (ongeveer) staan en het gaat niet meer verder.
De printer eens af en terug aan leggen heeft ook geen zin want dan is windows er terug met *nieuwe hardware gevonden*en kan het echte installatieproces niet verder gaan.
Doe ik het toch en beantwoord ik op de vraag van nieuwe hardware gevonden dan zoekt die naar drivers en eenmaal dat gedaan sluit alles af en staat de software voor de printer er niet op.
Ga ik kijken naar configuratie-printers dan staat de printer er niet bij.
Normaal gezien zou hp de software toch verder gaan met installeren als de printer wordt aangesloten maar hij doet het dus niet omdat ik de melding software niet kan uitschakelen zodat de software van hp verder kan met installeren.
Wie weet raad ???????
O ja de pc is windows xp en de printer is hp 2105 all in one
 
Beste helpers , misschien was het niet goed uitgelegd en daarom vraag ik wat ik nog meer moet uitleggen om een tip te krijgen.
Ik wilde morgen nog eens langs gaan met de hoop dat ik het via deze weg opgelost zou krijgen.
 
Misschien wel Laurek , op deze site ben ik al geweest en ik heb via de site naar eventuele drivers laten zoeken en die heeft er eentje gevonden,alleen ik kan het programma niet installeren omdat windows installer telkens tevoorschijn komt met *nieuwe hardware gevonden* en op die manier lukt de installatie niet.
Volgens mijn gedacht zou ik eerst van de melding hardware gevonden moeten kunnen uitschakelen zodat de setup van de printer via de cd rom verder de installatie kan uitvoeren.
 
verwijderen heb ik al herhaalde malen gedaan , maar nog niet uit het register.
Het probleem ligt hem in windows installer , gaat die dan weer niet tussenkomen nadat ik het register heb opgekuist en vrijgemaakt van hp ?
 
beste Rudy.
Als ik dit installeer op de pc van de vriend , gaat het dan lukken ?
Ik bedoel als ik de software probeer te installeren en er wordt gevraagd van de printer aan te sluiten n dan komt er direkt de melding 'software gevonden ' en als ik die melding dan annuleer komt die een keer of drie en dan wordt de installatie van de software gewoonweg afgesloten en gaat het installeren gewoon niet door,met andere woorden het lukt dus niet om de software te installeren.
 
Ik dacht dat je bij het installeren van je HP-printer eerst je installatie diende te maken voor je de printer aansloot.
Hierbij krijg je de melding "nieuwe hardware gevonden niet.
Bij een HP-scannerprinter heb ik deze zo geïnstalleerd gekregen.
Deze werkwijze heb je eerder toegepast, maar de printer was reeds geïnstalleerd en aangesloten geweest, dus eerst alles terug verwijderen van HP!
De uitleg in de post van Laurek kan ook een reden zijn waarop hij vastloop, bij zo'n installatie van HP wordt er heel wat op je pc gezet, teveel als je het mij vraagt...
 
heb ik dus gedaan hé.
Misschien staat het er nergens op maar toch heb ik dus eerst de printer afgesloten en ontkoppelt van de pc en daarna de cd rom in de lade gestoken om de software te installeren tot op het moment dat er een venster verschijnt met de melding dat de hardware moet worden aangesloten,OPEENS VERSCHIJNT ER DAN EEN ANDERS VENSTER MET DE MELDING HARDWARE GEVONDEN.
En dit is dus niet van betreffende software van de printer.
Dus negeer ik die melding ,dan wordt de installatie niet verder gezet.
Doe ik het wel en klik ik op die melding dan evengoed gaat de software niet verder hij blijft dus hangen; en uit ervaring weet ik dat het soms wel enige tijd kan duren vooraleer de software terug start maar met dit is het dus niet waar hé.
Het geluid van de draaiende cd rom valt stil en dus kan ook de software niet verder geinstalleerd worden.
Bedankt voor het geduld .......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan