Printer werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,
Ik heb een nieuwe all-in-one computer gekocht met windows 7.
Mijn printer werkte perfect op XP.
Mijn Pc wil geen verbinding maken met m'n printer
De CD bij mijn printer ondersteund tot en met Vista.
Op het internet vond ik de nodige software + drivers. zie: Brother: DCP-130C: Downloads: Drivers: België
Dus heb ik stap voor stap alles uit geprobeerd. Maar opeens vraagt men om mijn printer aan te sluiten en dan verder te gaan en nadat ik m'n printer heb aangesloten ( USB ) en wil verder gaan doet de download het niet meer.
Wie kan me helpen?
 
Best manueel installeren dan.
Download en installeer eerst 7zip. 7-Zip
Dan je installatie bestand van je Brother printer ergens downloaden. Ga naar die locatie en click rechts op het bestand. Selecteer dan in het dorpdown menu; 7-zip - Extract to DCP-130C-inst-win7-A2

Sluit daarna de printer aan via USB en zet hem aan. Hij gaat dan die printer "zien" maar geen drivers vinden. Selecteer dan om de drivers zelf te installeren en verwijs naar de DCP-130C-inst-win7-A2 folder welke je in de vorige stap geunzipped hebt met 7-zip.
Zoeken in subfolders aanvinken bij het zoeken naar de drivers.

aanvulling: heb net eens gekeken in de installatie folder en er staat helaas geen gelding INF file, nodig voor manuele hardware installatie. Dus de kans is groot dat bovenstaande procedure NIET werkt...
 
Waar kan ik die installatie bestand van Brother DCP-130C printer ergens downloaden ?
Link a.u.b.
Het enige die ik vond was deze: Brother: DCP-130C: Downloads: Drivers: België
Maar met die lukt het niet.

Zoals ik aanhaalde in de aanvulling van men vorige reactie, bevat die installatie geen mogelijkheid tot manuele installatie van die hardware/printer. De meeste drivers zijn voorzien van het nodige INF bestand waarmee je die drivers desnoods manueel kan installeren. De drivers van de Brother printer bevatten spijtig genoeg enkel een uitvoerend Setup bestand. Dus als het niet via die weg lukt weet ik het ook niet onmiddellijk. Wat bedoel je juist met
en wil verder gaan doet de download het niet meer.
?
 
Op dat moment moet je de printer aansluiten via een USB kabel naar je computer en dan de printer aanzetten. Is dit de volgorde die je gevolgd hebt?
Indien zo, heb je de printer ook al eens aangesloten op een andere USB poort?
 
waar het mischiens mis loopt bij u is wellicht het feit dat je deze driver al meermaals opnieuw heb geinstalleerd ....waardoor het niet zeker is dat ook echt alles ervan verwijderdt werd vooralleer je deze opnieuw tracht te installeren ....
er is een verwijdertool ter beschiking gesteld...

heb van de eerste keer DCP130c ingegeven bij google en kwam hier op uit ....http://www.siliconguide.com/drivers/device/1688/
deze site bied ook de win7 drivers aan ...natuurlijk kan ik deze niet zelf uit testen omdat ik niet de zelfde printer heb ..

Bekijk bijlage 9288

ik heb de win7x64bit driver opgehaald in een virtuele omgeving ...
als je deze opgehaalt heb ...start je deze op...en klik je nadien op" decompression"
daarop word er op je lokaale schijf C bij gebruikers /naam van uzelf/Downloads / een nieuwe map aangemaakt met de naam " mflpro_c1"

deze nieuwe map open je ...en je vind meerdere mappen vermeld met meerdere drivers ...open de map DCP-130c
start de setup.exe en geeft de taal in ( engels)...
selecteer de setup type ...."standaard "
 
waar het mischiens mis loopt bij u is wellicht het feit dat je deze driver al meermaals opnieuw heb geinstalleerd ....waardoor het niet zeker is dat ook echt alles ervan verwijderdt werd vooralleer je deze opnieuw tracht te installeren ....
er is een verwijdertool ter beschiking gesteld...

heb van de eerste keer DCP130c ingegeven bij google en kwam hier op uit ....Brother DCP-130C Printer Driver Download
deze site bied ook de win7 drivers aan ...natuurlijk kan ik deze niet zelf uit testen omdat ik niet de zelfde printer heb ..

Bekijk bijlage 9288

ik heb de win7x64bit driver opgehaald in een virtuele omgeving ...
als je deze opgehaalt heb ...start je deze op...en klik je nadien op" decompression"
daarop word er op je lokaale schijf C bij gebruikers /naam van uzelf/Downloads / een nieuwe map aangemaakt met de naam " mflpro_c1"

deze nieuwe map open je ...en je vind meerdere mappen vermeld met meerdere drivers ...open de map DCP-130c
start de setup.exe en geeft de taal in ( engels)...
selecteer de setup type ...."standaard "

Nog altjd hetzelfde!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan