Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,
dit gaat over een nieuwe laptop met windows 10 en een nieuwe printer canon mg 3650 ,als men iets wil afdrukken zet de printer alles direct in de wachtrij,scannen lukt wel maar iets afdrukken vanaf de
laptop niet . printen vanaf een ipad lukt wel. ik heb de printspooler al leeg gemaakt en terug opgestart maar dit helpt ook niet.
bij status printer staat niet actief en printer reageert niet en kan document niet afdrukken zijn de meldingen
wie weet er raad ?

alvast bedankt
 
dit had ik van de week ook sinds de laatste update van Windows 10 build 14393.82 en dit lag aan het feit dat de Windows 10 de HP Deskjet F4210 all in one gewoon off-line had gezet en door bij apparaten en printers deze eerst terug in te stellen als de standaard printer en via de eigenschappen van de printer de usb001 virtuele printerpoort te selecteren heb ik deze hier terug werkende gekregen ... wellicht is dit ook voor u de oplossing .
 
Ik heb iets gelijkaardig en daarom maak ik geen nieuwe vraag aan:

Wanneer het juist begonnen is weet ik niet, maar sinds de laatste of voorlaatste Win10 update, denk ik toch.

Ik heb twee printers, een Epson ink-jet voor kleur en een Samsung laser voor zwart. Vroeger besliste ik welke nodig was door in de Printer-dialoog de juiste te kiezen. Nu lukt dat niet meer. Er verschijnt rechtsonder een icoontje voor de printer met een wachtlijst. Het lukt me alléén om de printer te kiezen door in 'Apparaten en Printers' de benodigde printer als 'Standaard-printer' in te stellen. Veel te omslachtig dus.

Hoe geraak ik hier uit?

WW
 
@Wawa klik start >instellingen >apparaten
klik in apparaten verder op een printer of scanner toevoegen indien 1 van de beiden er niet vermeld staan ...en volg de wizard op .
indien deze beiden er wel vermeld staan dan zet je de schakelaar om bij mijn standaard printer door windows laten beheren.... hopelijk maakt dit een verschil.
 
Mmmm...
Als ik dat doe, verschijnt een venster, het zoekt een beetje en verder blijft de kader leeg.
Mijn beide printers staan wel bij de figuren mooi afgebeeld.

Ik heb de standaardprinter door Windows laten beheren ingesteld.


Laat je weten of het helpt. Kan nu niet testen, mijn cartridge is leeg en de printer wil niet alleen in 't zwart printen.
 
Nu heb ik het weer kunnen testen met een cartridge te vervangen en...

...nog steeds dezelfde miserie: eerst als standaardprinter moeten instellen en dan pas komt het niet meer in Wachtrij.

Waarom is dat nu opeens zo?
Ik werk al jaren met de mogelijkheid op pas juist vóór het printen in te stellen welke printer ik wens te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip, maar zowel ON of OFF maakt geen verschil. Het is niet meer zoals vroeger dat je in de printer dialoog de printer kon kiezen.

Ben jij bij Windows 7 gebleven? Waarom dan?

Over het algemeen ben ik best tevreden met Windows 10.

WW
 
Als alles goed werkt hou ik niet van vernieuwing.
Heb Windows 10 wel geprobeerd, maar een oud hardware apparaat weigert dienst onder Windows 10. De software is maar gemaakt tot Windows XP en krijg dit nog net werkend onder Windows 7

Vlak voor mijn vakantie had ik eens Windows 10 op mijn Laptop gezet en meteen weer dingen die ik niet wil Hoe krijg ik deze smiley weg in IE11
Ondertussen staat er ook weer Windows 7 op mijn Laptop.

Ook op mijn ASUS Eee PC X101CH Netbookje krijg ik in Windows 10 een foutmelding over de app's. Er komt een foutmelding over een te lage resolutie of zoiets. Meer resolutie heb ik niet met zo'n klein schermpje, dus draai gewoon zonder foutmeldingen op Windows 7
Had al eens melding gemaakt dat Windows 8.1 ook al niet lukte met de app's op mijn Netbookje Schermresolutie te laag

Verder heb ik nog voldoende Licenties van Windows 7 liggen voor mijn andere pc's die allemaal zonder problemen hiermee draaien, dus waarom zou ik upgraden met het risico voor problemen.
 
De driver-software bedoel je?
Ik heb nog van alle twee CD's. Gebruik ik dat of moet is zoeken op de site van Epson en Samsung?

Als deze suggestie werkt, dan krijg je de volgende samenkomst een extra pint van me, want ik heb me al rot gezocht. Het is waarschijnlijk begonnen sinds de Anniversery Update. Maar, voor dit probleem keer ik niet terug naar voordien. We vinden het wel, zoniet leef ik er een beetje mee.

Sorry voor de late reactie, maar ik heb het wat druk met privé-dinges en moet me een beetje voorbereiden op een Workshop aan de Europese Instellingen over Cyber-security.

WW
 
De installatie van een driver kan je nooit uitvoeren in compatibiliteitsmodus, enkel van toepassing op applicaties. En een printer driver voor Windows Vista/7/8/10 is enkel verschillend in 32 of 64bit, verder is er geen verschil in printerdrivers, enkel de bijgeleverde toepassingsoftware kan hier problemen mee hebben. Dus een printerdriver voor Windows 7, werkt evengoed voor Windows 10 (en omgekeerd).
 
Ik heb beide originele CD's gedraaid om de drivers te herinstalleren.
Het probleem blijft me het leven moeilijk maken. Ik moet zelfs nadat de printer als Standaardprinter is ingesteld, het toestel eens uit- en afschakelen vooraleer ik met de printer kan werken.

Grrrrr... %$£!§...
 
Een voorlopige 'oplossing' om niet telkens de Standaardprinter te moeten instellen is me als volgt gelukt:
► Mijn twee printers UIT gezet. De eerste keer dat ik printer A wens te gebruiken start ik de printer dialoog en druk af. Pas nu zet ik de printer voor de eerste keer AAN. Zo krijg ik onmiddellijk de afdruk op printer A. De eerste keer dat ik printer B wens te gebruiken, doe ik het zelfde: ik ga in de dialoog naar Druk af en dan schakel ik printer B voor het eerst AAN. Als ik niet meer wens te printen, dan zet ik beide printers UIT. Vóór dit probleem stonden mijn printers altijd aan.

Ik heb er geen precieze verklaring voor, maar het werkt wél en ik krijg geen wachtrij meer..!

Heeft iemand een verklaring, dan verneem ik dat graag...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan