Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe kan je een printer(ik heb een Brother DCP-135C) met een code of zoiets beveiligen. Mijn dochtertje print veel te veel nutteloze dingen en ik wil het laatste woord hebben wat wel en wat niet geprint kan worden.
 
Ik zie een mogelijkheid met Windows XP Pro:

op zich is dit niet mogelijk tenzij je een ander account gaat aanmaken en deze door uw dochter laat gebruiken met minimum rechten...Jou account is administrator, de andere niet en via policys stel je beperkingen in i.v.m. printers.
dus jij gebruik de administrator account en beveiligt deze met een wachtwoord ..
voor je dochter gebruik je een ander account met beperkte rechten ...Maar het is en blijft een feit, als ze je printer aansluiten op een andere laptop/ PC kan je daar niets tegen doen., dan kan ze weer zoveel printen al er voor !!
wil jij dan printen meld je jouw dochter eerst af en vervolgens meld jij je aan met je wachtwoord ...vergeet dan daarna niet om weer u af te melden en je dochter aan te melden

afmelden kan bij de opties van de start button ... afmelden is niet herstarten !!!
 
Laatst bewerkt:
Als je (in XP) naar de map Printers en faxen gaat met de verkenner en je kies, na rechter muisklik op je printericoon, voor "eigenschappen"of "delen..." vindt je onder tabblad "geavanceerd", de mogelijkheid om bepaalde instellingen te maken aangaande je printer.
printer.JPG

Misschien kan je de instellingen zo zette dat er alleen afgedrukt kan worden als jij thuis bent of zoiets...

Groetjes Krikkie
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan