Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen die dit leest, Ik heb een canon 7250 printer. Maar nu print mijn kleur zwart niet meer zoals het moet.
Hoeveel diepte reinigingen ik al gedaan heb het is nog steeds slecht. Nu denk ik dat het verstopt zit maar hoe kan ik dat
weer werkend maken dat de kleur zwart weer mooi print. Buiten dat ik hem in de prullenbak moet gooien.

Alvast bedankt voor de reactie's en hoop dat ik geholpen kan worden.
.
Spacenld
 
Te starten met het vervangen van de cartridge. Wanneer de printkop verstopt zit is dat de beste oplossing.
Indien dat allemaal niet helpt zijn er nog andere methoden om vanalles te zuiveren, maar veel soelaas gaat dat meestal niet brengen. Been there, done that.

Inkjet printers zijn over het algemeen vrij gevoelig aan zulke zaken. Dat is de reden waarom ik iemand NOOIT een inkjet printer zou aanraden. Kost je veel te veel aan inkt en de misserie die je erbij hebt...
Maar bon, wat ik wil zeggen is dat zulke problemen zelden goed op te lossen vallen. Je steekt daar bovenop veel tijd, moeite en geld nog in... en het resultaat gaat waarschijnlijk bedroevend slecht zijn.
 
Dit is mischien het proberen waard?
1ste laat je ook zien he je printkop eruit kan nemen.
CleanHead IP7250 Series - YouTube

2de laat je zien hoe je met een spuitje en slangetje meer "geforceerd" kan reinigen.
Cleaning Canon and HP Printheads - YouTube

Nog eentje:
Giving up on a dead printer? Try my way to unclog inkjet printer port - YouTube

Deze zijn om je een idee te geven wat je kan doen.
Heb zelf even snel een search gedaan omdat ik de methode wel ken en er 3 ff snel uitgekozen.
Er zijn vast nog wel wat duidelijkere en/of misschien betere filmpjes, of andere sites, zoek zelf even of check de lijstjes aan zijkanten.

Mocht je iets proberen, houd ons aub op de hoogte?

Heb ooit in de jaren 90 mijn eigen inkjet op die manier terug perfect werkend gekregen.
Gebruik nu al sinds eind jaren 90 laser, dus geen last meer van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan